نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 23:18

چه خبر از آموزش و پرورش؟/ از عدم برگزاری نشست هفته معلم تا استعفا و تغییرات مدیریتی

هفته معلم در شرایطی آغاز می‌شود که خبری از نشست خبری هفته معلم نیست و اصلا معلوم نیست که این وزارتخانه برای این هفته چه برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، هفته معلم سال 1402 در شرایطی آغاز می‌شود که 14 فروردین امسال، رئیس‌جمهور با استعفای وزیر آموزش و پرورش موافقت کرد و سرپرستی این وزارتخانه به رضامراد صحرایی سپرده شد. 

مهم‌ترین اتفاقات در این مدت پیگیری اعتراضات رتبه‌بندی معلمان است که تقریبا همان فرایند گذشته برقرار است و معلمان مجبورند به دنبال مستندات بگردند تا بتوانند رتبه بالاتر را کسب کنند!

اما اتفاق مهم دیگر این مدت هم برگزاری آزمون استخدامی جذب 28 هزار آموزگار در هشتم اردیبهشت است که در این مدت حواشی نیز به همراه داشت. سید امیرمحمد خرازانی که نماینده وزیر آموزش و پرورش در هیأت مرکزی گزینش و دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش بود، از سمت خود استعفا کرد. وی نسبت به فرایند ناقص گزینش در استخدام‌های جدید آموزش و پرورش گلایه داشت.

استعفای خرازانی، اولین اتفاق مدیریتی در دوران سرپرستی رضامراد صحرایی بود و دومین اتفاق هم در چند روز اخیر، خداحافظی با مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش است که البته علیرضا کاظمی که از سابقون حوزه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش است و پیشینه معاونت رسانه را در کارنامه خود دارد، مسؤولیت این مرکز را بر عهده گرفته است.

اما هفته معلم در شرایطی آغاز می‌شود که خبری از نشست خبری هفته معلم نیست و اصلا معلوم نیست که این وزارتخانه برای این هفته چه برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است!

شنیده‌ها حاکیست که بعد از فشار زیادی که به صحرایی برای تغییراتی در آموزش و پرورش آمده، قرار است مدیرکل بودجه اموزش و پرورش تغییر کند. البته انگار قرار نیست برای معاونت بدون رئیس تربیت‌بدنی و سلامت فکری شود!

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1179120

مهمترین اخبار ایران و جهان: