نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 19:20

«شهید مطهری» در عرصه علم و عمل ممتاز است

اردبیل- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: علامه شهید مطهری در عرصه علم و عمل شخصیتی ممتاز و بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین علیه عصر دوشنبه در دیدار جامعه کارگری و فرهنگیان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: سه مناسبت هفته عقیدتی، سیاسی سپاه، هفته کارگر و هفته معلم را در حالی برگزار می‌کنیم که امروز جامعه ما قدردان تلاش و مجاهدت این فعالان عرصه اقتصادی، فرهنگی و عقیدتی هستند.

وی تصریح کرد: هفته عقیدتی، سیاسی سپاه و معلم به نام علامه مطهری مزین شده که شخصیتی وارسته در عرصه اخلاص، عمل و علم است که با بصیرتی نافذ در مقابله با توطئه‌های دشمنان توانست حیات اسلام را از هجمه‌های سنگین در امان نگه دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: شهید مطهری مصداق بی‌نظیر معلم وارسته در جامعه است که با آثار ارزشمند خود سعی کرد تا اسلام و تشیع را از خطر نحله‌های فرهنگی و عرفانی انحرافی در امان نگه دارد.

حجت‌الاسلام علیه افزود: علمی که شهید مطهری به تنهایی در سنگر حوزه و دانشگاه تولید کرد برابر با ۲۰ سال عملکرد تولید علم این ۲ مجموعه است.

وی افق دید شهید مطهری را بر مبنای هدف غایی، افق دید استثنایی توصیف کرد و ادامه داد: این اندیشه ارزشمند منجر به تشکیل حکومت ارزشی و الهی شد تا همچون نبی مکرم اسلام تشکیل حکومت دینی و اعتقادی را در برابر طاغوتیان زمان شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام علیه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر علامه مطهری شهید نمی‌شد قطعاً در ردیف نوابغی همچون آیت‌الله طباطبایی قرار می‌گرفت ولی دشمنان کوردل با درک عظمت این شخصیت، او را به شهادت رساندند.

وی تهذیب و تفکر بی‌نظیر شهید مطهری را در دوران حیات مبارکش یادآور شد و اضافه کرد: شهید مطهری در عرصه علم و عمل ممتاز بوده و حتی شأنی از شئون ربوبی خداوندی را با اعمال و رفتار خود متجلی کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان کرد: معلمان و مربیان عقیدتی، سیاسی سپاه باید چنین شخصیتی را الگوی بی‌نظیر رفتار و سیره خود قرار داده و در این مسیر مجاهدت ماندگاری را انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1180920

مهمترین اخبار ایران و جهان: