نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 13:19

مایه کوبی بیش از یک میلیون راس دام در استان مرکزی علیه تب برفکی

اراک- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از مایه کوبی بیش از یک میلیون و ۵۴۰ هزار راس دام سبک و سنگین استان مرکزی علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فتاحی اظهار داشت: یک میلیون و ۵۴۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در مرحله دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی در استان علیه این بیماری مایه کوبی شدند.

وی افزود: در این طرح تعداد، ۷۳ هزار و ۷۵۰ رأس دام سنگین و تعداد یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۲۵۰ رأس دام سبک بر علیه بیماری واگیر تب برفکی واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح از ابتدای بهمن ماه شروع و تا ۲۰ فروردین ماه سال جاری به صورت رایگان در بین دام‌های سنگین استان انجام شده است.

فتاحی افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری در بین جمعیت دام‌های سنگین است که شیوع آن خسارات اقتصادی فراوانی را در واحدهای پرورش دام به همراه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه واکسیناسیون دام‌ها نقش مؤثری در مقابله با این بیماری‌ها برعهده دارد ولی نیاز است دامداران ضمن واکسیناسیون دام‌ها برای مقابله و جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد عفونی دامداری‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161620

مهمترین اخبار ایران و جهان: