نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 16:35

محمدعلی الحوثی: پیشرفت در مذاکرات مرهون اقدامات عملی عربستان است

عضو شورای عالی سیاسی یمن بر لزوم تحرک عملی ریاض، در راستای پیشبرد روند مذاکرات دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدعلی الحوثی» امروز جمعه در گفتگو با شبکه المسیره تاکید کرد: هرگونه پیشرفت مثبت در مذاکرات با عربستان سعودی منوط به برداشتن گام های عملی است.

الحوثی افزود: هیچ پیشرفتی در گفتگوها رخ نخواهد داد، مگر اینکه عربستان گام‌های ملموسی در سطح بشردوستانه به عنوان اولویت اصلی مردم یمن، بردارد.

گفتنی است در روزهای اخیر مذاکراتی با حضور مقامات سعودی و عمانی در صنعا با هدف برقراری آتش‌بس کامل و رفع محاصره یمن برگزار شده است.

منابع یمنی از فضای مثبت این مذاکرات خبر داده و تاکید کردند در جریان همین گفتگوها درباره آزادی متقابل اسرای سعودی و یمنی توافق حاصل شد، امری که با آزادی صدها نفر از آنها در روزهای اخیر همراه شده است.

در تحولی دیگر از یمن، منابع محلی در استان شبوه (جنوب یمن) به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کردند که افراد مسلح ناشناس، خطیب نماز عید فطر را در منطقه بیحان (غرب شبوه) ترور کردند.

بنابراین گزارش، در جریان این عملیات ترور عبدالله البانی، پس از اقامه نماز عید فطر در شرایطی که در حال بازگشت به منزل خودش بود، در نزدیکی محوطه فرودگاه هدف تیراندازی افراد مهاجم ناشناس قرار گرفت و در نهایت به ضرب گلوله کشته شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163264

مهمترین اخبار ایران و جهان: