نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 14:56

۴۱۶ فقره سرقت در استان بوشهر کشف شد/ دستگیری ۲۶۵ سارق

بوشهر- رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: در فروردین ماه سال جاری، ۴۱۶ فقره انواع سرقت در استان بوشهر کشف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس استان با تشدید اقدامات مقابله‌ای و اجرای مستمر طرح‌های عملیاتی فضا را برای سارقان در این استان ناامن کرده است.

وی افزود: همکاری قابل تحسین مردم با پلیس در کنار تلاش شبانه روزی کارآگاهان و افسران تحقیق پلیس آگاهی و دوایر تجسس کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها سبب شده که در سال جاری با دستگیری تعداد ۲۹ نفر خریدار اموال مسروقه، دستگیری تعداد ۲۳۶ نفر سارق و انهدام تعداد هفت باند مجرمانه، تعداد ۴۱۶ فقره از انواع سرقت در استان کشف و اموال سرقتی به مال باختگان تحویل داده شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: در سال جاری به جهت کم‌توجهی به برخی توصیه‌ها و هشدارها در خود مراقبتی به ویژه در سرقت اماکن خصوصی، سرقت اماکن دولتی، سرقت منزل، سرقت موتور، سرقت خودرو، سرقت موبایل، سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو و سرقت احشام و در کنار سایر عوامل دیگر منجر به افزایش وقوع جرایم سرقت در مقایسه با سال گذشته شد.

وی افزود: بررسی کارشناسی نشان می‌دهد برای کاهش وقوع جرایم سرقت ورود جدی تعداد ۲۷ دستگاه دارای شرح وظایف و رعایت توصیه‌ها و هشدارها و نکات ایمنی از سوی شهروندان در خود مراقبتی و همراهی و همکاری بیشتر با پلیس مورد نیاز مبرم است.

سهرابی ادامه داد: تشدید اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای در اردیبهشت ماه که از مطالبه به حق مردم است نیز با جدیت بیشتر توسط پلیس استان برنامه ریزی و با تلاش شبانه روزی دنبال خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163064

مهمترین اخبار ایران و جهان: