نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 11:46

شعار انقلاب وحدت حوزه و دانشگاه است

مشهد ـ رئیس مدرسه عالی فقاهت گفت: اتحاد غیر از وحدت است، اتحاد به معنای عدم دشمنی است، اما شعار انقلاب وحدت حوزه و دانشگاه است. وحدت به معنای در کنار هم بودن و یکی شدن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید حسن وحدتی شبیری در بازدید رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) به راه‌های همکاری با دانشگاه امام حسین (ع) پرداخت و اظهار کرد: این مدرسه درصدد پاسخگویی به نیازهای فقهی جامعه است و دانشگاه جامعه امام حسین (ع) می‌تواند در کشف این مسائل کمک بزرگی باشد.

مدیر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) افزود: بعد از انقلاب وحدت حوزه و دانشگاه خیلی مطرح شد و این مطلب را شهید مطهری عملیاتی کردند. شهید مطهری وقتی متوجه شد دانشگاه به وجود او نیاز دارد با اینکه می‌توانست مرجعی بزرگ در حوزه باشد وارد دانشگاه شد. شهید مطهری دنیا را کنار گذاشت و به دانشگاه آمد برای آخرتش.

وی گفت: روحانیت و دانشگاهیان مانند دو بال یک پرنده هستند؛ ما برای حفظ نظام باید در کنار هم و یکی باشیم و هم افزایی داشته باشیم.

وحدتی شبیری افزود: شما می‌توانید با همفزایی در رسیدن به پاسخ مسائل فقهی از جمله فقه فناوری به ما کمک کنید.

در این دیدار همچنین، حسنی کارگر، رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) ضمن تشکر از میزبانی مدرسه عالی فقاهت اظهار کرد: دلیل حضور در این مدرسه وجود الگو و مدل خوبی بود که در این اینجا پایه‌گذاری شده است. این مدل خوب کمتر در جمهوری اسلامی دیده می‌شود هدف ما آشنایی هرچه بیشتر مدیران و اساتید دانشگاه جامع امام حسین (ع) با این مدل آموزشی و این فضای ذهنی است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: مدرسه عالی فقاهت و دانشگاه جامع امام حسین (ع) هر دو به دنبال الگویی برای آموزش مدیران جامعه اسلامی هستند، لذا این جلسه می‌تواند فصلی برای همکاری‌های مشترک باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191520

مهمترین اخبار ایران و جهان: