نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 16:40

فاصله زیاد تورم استان قزوین با استان‌های همسایه منطقی نیست

قزوین- استاندار قزوین با بیان اینکه فاصله زیاد تورم استان قزوین با استان‌های همسایه منطقی نیست، گفت: مازاد درآمد مالیاتی استان در خود استان هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین اظهار کرد: میزان تورم در استان قزوین به دلیل برخی از موضوعات از جمله بالا بودن نرخ خدمات بالا می‌باشد و به همین دلیل باید عوامل مؤثر بر تورم روستایی و شهری بررسی شود.

وی با بیان اینکه برای بهبود این موضوع تلاش‌های مختلفی در استان در حال انجام است، گفت: در این جلسه باید گزارش از اقداماتی که در راستای بهبود شرایط هم اتفاق می‌افتد ارائه شود تا وضعیت استان به شکل دقیق ارزیابی و مشکلات اصلاح شوند.

اعلایی افزود: فاصله زیاد تورم استان قزوین با استان‌های همسایه منطقی نیست و این شرایط به ویژه در موضوع شهری که تأثیر بیشتری بر زندگی مردم دارد، باید در مسیر بهبود قرار گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال باید در موضوع تورم استان قزوین اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اقدام ویژه استان در راستای عدم رشد زیاد سقف درآمد مالیاتی استان اظهار داشت: بنا بود سقف مالیاتی استان تا حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان رشد پیدا کند که مجموعه مدیریتی استان در این زمینه ورود جدی کرد و این رقم را به کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان رساند، موضوعی که به نفع استان است و مازاد درآمد مالیاتی استان در خود استان هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی استان‌های اخیر الایجاد پایه‌های بودجه‌ای پایینی دارند، گفت: کل بودجه استان در یکسال چیزی حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به میزان سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی عدد بسیار ناچیزی است، به همین دلیل بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری باید به بخش خصوصی میدان داد چراکه توسعه با سرمایه گذاری دولتی اتفاق نمی‌افتد و باید توسط بخش خصوصی و بانک‌ها رقم بخورد.

اعلایی افزود: نگاه مدیران استان تسهیل گری در جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی به استان است و در صورت تحقق این مهم به طور قطع با پیشرفت‌های اقتصادی قابل قبولی همراه خواهیم بود.

استاندار قزوین اضافه کرد: واقعی‌ترین بخش بودجه، موضوع تخصیص است که در استان قزوین نسبت به سال‌های گذشته تخصیص بالایی داشته‌ایم و این موضوع هم یکی از برکات سفر رئیس جمهور به استان قزوین است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه آب، بهداشت و درمان و راه‌های روستایی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه مدیریتی استان است، اظهار داشت: امروز تمامی پروژه‌های راکد و بر زمین مانده بهداشت و درمان، آب و راه روستایی در مسیر اجرا قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک مردم شاهد اتفاقات خوبی در این سه حوزه خواهند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192320

مهمترین اخبار ایران و جهان: