نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 21:11

افزایش ظرفیت خرید ۳۰ هزار تنی محصولات کشاورزی در بهبهان

بهبهان- مرکز خرید جدید لنگیرات بهبهان با ظرفیت خرید بیش از ۳۰ هزار تن محصولات کشاورزی بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر تعاون روستایی خوزستان بعد از ظهر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با حضور نماینده مردم شهرستان بهبهان در مجلس، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان و دیگر مسئولان دومین مرکز خرید محصولات کشاورزی منطقه لنگیرات بهبهان مورد بهره برداری قرار گرفت.

جمیل ضافی پور زرگانی افزود: شهرستان بهبهان یکی از قطب‌های کشاورزی خوزستان است که سالانه محصولات مختلف و فراوان کشاورزی را از کشاورزان خریداری می‌کند و نقش عمده‌ای در تأمین امنیت غذایی مردم دارد.

وی ادامه داد: در منطقه لنگیرات بهبهان یک مرکز خرید در روستا قرار داشت که به دلیل ازدحام خودروها در زمان خرید گندم و بروز برخی مشکلات برای ساکنین روستا و همچنین ظرفیت پایین این مرکز برای خرید محصولات کشاورزی، تصمیم گرفته شد مرکز دوم خارج از روستا ساخته شود تا ضمن تکریم ساکنان روستا، مکانی مناسبی را برای خرید گندم با تناژ بیشتری در اختیار داشته باشیم.

ضافی پور زرگانی اظهار کرد: این مرکز خرید با مشارکت اتحادیه تعاون روستایی شهرستان بهبهان، اتحادیه تعاون روستایی استان خوزستان و همکاری شرکت‌های نفتی منطقه و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به سرانجام رسیده است.

وی اضافه کرد: این مرکز دارای ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع وسعت است که می‌تواند ۳۰ هزار تن گندم را در دل خود جای دهد، برای آماده سازی این مرکز که مجهز به ۶۰۰ متر طول دیوار کشی، باسکول ۶۰ تنی و انبار ذخیره سازی ۵ هزار تنی است ۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

ضافی پور زرگانی گفت: یکی از برنامه‌های آینده ما در این مرکز خرید، ساخت سیلوی مکانیزه است که امیدواریم بتوانیم با رایزنی‌ها و پیگیری‌ها به این امر مهم دست یابیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188820

مهمترین اخبار ایران و جهان: