نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 14:28

افزایش ۳ برابری اعتبارات عمرانی و تملک دارایی هلال احمر اردبیل/ ۲۴۰ خانه هلال در استان فعال است

مشاور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: اعتبارات عمرانی و تملک دارایی جمعیت هلال احمر استان در سال ۱۴۰۱ افزایش ۳ برابری داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجتبی باباپور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: اعتبارات عمرانی و تملک دارایی جمعیت هلال احمر استان در سال ۱۴۰۱ افزایش ۳ برابری نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته که شامل اعتبارات استانی و کشوری است.

وی با بیان این‌که سال ۱۴۰۱ سالی پر افتخار برای جمعیت هلال احمر استان اردبیل بود، افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان، نقش موثری در امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی و کشور ترکیه داشتند که به‌خاطر ارائه خدمات امدادی به زلزله‌زدگان ترکیه، رئیس‌جمهور این کشور نشان عالی فداکاری را به تیم اردبیل اهدا کرد.

فعالیت داروخانه هلال احمر در شهرستان‌های اردبیل و خلخال

مشاور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به این‌که در اکثر استان‌ها، داروخانه هلال احمر تنها در مرکز استان دایر است، بیان کرد: استان اردبیل جزو اولین استان‌هایی است که علاوه بر فعال بودن داروخانه هلال احمر در مرکز استان، در شهرستان خلخال نیز دایر بوده و در تامین دارویی بیماران تلاش می‌کند. 

باباپور ادامه داد: در ۱۰ شهرستان استان، مرکز هلال احمر وجود بوده و در بخش‌ها هم خانه‌های هلال راه‌اندازی شده که در حال حاضر ۲۴۰ خانه هلال در سطح استان دایر است.

وی با اشاره به هفته هلال احمر و برنامه‌های ویژه این هفته، اذعان داشت: در طول این هفته برنامه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، امدادونجات‌، جوانان، آموزش و بهداشت و درمان برگزار می‌شود. 

کمک ۴ میلیاردی هلال احمر اردبیل به زلزله‌زدگان خوی

در ادامه ایرج آقایی، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل از کمک ۴ و نیم میلیاردی هلال احمر اردبیل به زلزله‌زدگان خوی خبر داد و افزود: اقلام جمع‌آوری شده مردمی جهت ارسال به زلزله‌زدگان خوی از مرز ۴ میلیارد و نیم گذشته بود. 

وی با اشاره به ارائه خدمات به بیماران نیازمند در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، افزود: سال ۱۴۰۰ جمعیت هلال احمر استان اردبیل، ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای ۳ هزار و ۷۴۶ بیمار و ۶۷۰ میلیارد تومان وام درمانی به ۳۲ نفر اعطا کرده است. 

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: در سال گذشته نیز، جمعیت هلال احمر استان اردبیل برای ۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ۵ هزار و ۲۵۷ نفر و وام درمانی به رقم ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای ۷۵ نفر اعطا کرده است.

عضویت ۲۱ هزار داوطلب جوان در جمعیت هلال احمر استان اردبیل

زهرا انورپور، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان‌ اردبیل با بیان این‌که در حال حاضر تنها ۲۱ هزار نفر در بخش جوانان جمعیت هلال احمر اردبیل عضو هستند، افزود: در حوزه جوانان مهم‌ترین فعالیت؛ حوزه آموزش در بخش امداد و کمک‌های اولیه است. 

وی با اشاره به این‌که سال گذشته، طرح همتا ویژه مدارس ابتدایی در سطح استان اجرا شده است، اضافه کرد: تاکنون ۱۲هزار و ۸۷۲ نفر در سطح مدارس ابتدایی از آموزش مقابله با حوادث بهره‌مند شدند که امسال هم این طرح تداوم خواهد داشت. 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان‌ اردبیل به تیم‌های سحر اشاره کرد و گفت: همچنین در راستای کاهش تنش‌ها بعد از حوادث تیم‌های سحر برگرفته از روانشناسان جهت ارائه خدمات به افراد آسیب دیده آماده می‌شوند.

پایان پیام/ ۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1183364

مهمترین اخبار ایران و جهان: