نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 00:58

معرفی دستگاهها و مدیران شاخص در امر بمعروف در هرمزگان

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امربمعروف هرمزگان گفت: در طرح جدیدی که تدوین شده میزان افدامات و فعالیت های دستگاهها در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر ارزیابی و سنجیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، صادق ابراهیمی پور معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان امشب اظهارداشت: به منظور جریان‌سازی فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در مجموعه های سازمانی، اداری و آموزشی، طرح تحول فرهنگی سازمانی با عنوان طرح پیشگامان تدوین گردیده که به زودی به کلیه دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

ابراهیمی پور بیان کرد: این طرح پس از بررسی علل تضعیف این فریضه الهی در مجموعه های اداری و با در نظر گرفتن شرایط و لحاظ کردن قوانین موجود  تدوین شده است.

معاون مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان با اشاره به ماده ۱۰ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر افزودند: در سال ۱۳۹۴ قانونی مشتمل بر ۲۴ ماده قانونی توسط مجلس شورای اسلامی تحت عنوان قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب گردید که هدف آن ترویج و اقامه و جریان‌سازی امر به معروف و نهی از منکر است.

بر اساس ماده ۱۰ این قانون کلیه دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی موظف هستند جهت اقامه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر همکاری و همراهی لازم را با ستاد امر به معروف داشته باشند.

صادق ابراهیمی پور ادامه دادند: از آنجایی که در ماده ۱۶ همین قانون، تعیین سیاست ها و خط مشی های اساسی و آموزشی در زمینه ترویج امر به معروف و نهی از منکر و همچنین رصد و نظارت بر عملکرد دستگاه ها پیرامون اجرای این قانون از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان شده است، ضرورت تدوین طرح جامعی که فرایند اجرای این قانون را آسان تر کند احساس شد و این ضرورت، منجر به تدوین طرح فرهنگی پیشگامان شد.

ابراهیمی پور تنها راه فرهنگ‌سازی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را معرفی ویژگی های بینظیر و بیان آثار این فریضه الهی دانست و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و مراکز فرهنگی و آموزشی باید در عرصه جریان‌سازی فرهنگی پیشگام باشند.

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستا امربه معروف استان در مورد چگونگی اجرای طرح پیشگامان افزود: در طرح پیشگامان، برنامه دستگاهها متناسب با وظایف سازمانی که دارند تدوین شده و پس از ابلاغ طرح و ارائه برنامه، عملکرد هر دستگاه به صورت فصلی و بر اساس شاخص‌های ارزیابی تعیین شده بررسی و در پایان هر فصل دستگاه برتر و مدیر برتر انتخاب می‌شود و همچنین در پایان سال و بر اساس ارزیابی سالانه، دستگاه و مدیر برتر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر طی برگزاری یک همایش معرفی می‌شود.

با توجه به ضوابط تعریف شده در این طرح، عموم رسانه‌های رسمی و خبرگزاری های فعال در استان می توانند در هر فصل و در پایان سال، پس از ارزیابی عملکرد دستگاه ها نتیجه آن را به اطلاع عموم برسانند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1152120

مهمترین اخبار ایران و جهان: