نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 11:35

ثبت ۱۲ وقف جدید در همدان/ وجود ۸۳۱ موقوفه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از ثبت ۱۲ وقف جدید طی سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۳۱ موقوفه در سطح استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام حاجی‌رضا زین‌العابدینی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از ثبت‌ ۱۲ وقف جدید طی سال گذشته در همدان خبر داد و اظهار کرد: در اسدآباد چهار مورد، نهاوند و همدان هر کدام سه مورد و تویسرکان و رزن نیز هر کدام یک مورد وقف جدید به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه نیت این وقف‌ها بیشتر  روضه‌خوانی و عزاداری برای سیدالشهدا(ع) و کمک به بیماران نیازمند است گفت: در حال حاضر ۸۳۱ موقوفه در سطح استان وجود دارد که طبق نیات واقفین خدماتی به مردم ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ضمن اینکه وقف را یک امر خداپسندانه و فراگیر برشمرد که با توجه به نیت واقف می‌توان دامنه وسیع در اجرای نیت داشت افزود: مردم می‌توانند به صورت مشارکتی با دوستان و اقوام خود مالی را وقف کنند و نفع آن را به مردم به ویژه افراد بی‌بضاعت برسانند.

وی با تاکید به اینکه نیاز است مردم بدانند به هر شکل و با هر نیت و مبلغی می‌توان وقف کرد خاطرنشان کرد: آشنایی مردم با عواید وقف باعث می‌شود در این راه نیک، گام بردارند و تبیین، معرفی و توسعه ظرفیت‌های متنوع فرهنگ وقف در جامعه حائز اهمیت است.

زین‌العابدینی ترویج وقف‌های مشارکتی را عاملی مهم در رفع نیازها و مشکلات جامعه دانست و تاکید کرد: فرهنگ‌سازی توسعه وقف و آشنایی جامعه با این سنت حسنه تاثیر فراوانی در عدالت اجتماعی و ماندگاری موضوعات دینی و ایثار و تقویت باورهای اعتقادی دارد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141120

مهمترین اخبار ایران و جهان: