نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 22:01

خودزنی اشغالگران در فلسطین اشغالی؛ جنگ کلامی لاپید و حزب نتانیاهو بالا گرفت

در حالی که نخست وزیر پیشین رژیم موقت صهیونیستی از کابینه این رژیم به شدت انتقاد کرد، حزب لیکود هم تأکید کرد که لاپید در برابر حزب الله تسلیم شد و میراث بدی برای کابینه کنونی بر جای گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم موقت صهیونیستی شامگاه امروز یکشنبه به شدت کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم حمله کرد و آن را به باد انتقاد گرفت.

خبرگزاری شمس نیوز فلسطین گزارش داد، لاپید تأکید کرد که کابینه نتانیاهو مسئول تنش در مسجدالاقصی است و ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم در تلاش است که خاورمیانه را به آتش بکشد.

این اظهارات در سایه افزایش تنش در مسجد الاقصی طی روزهای گذشته مطرح شده است؛ به نحوی که نظامیان اسرائیلی بنا به دستورات بن گویر، چندین بار به الاقصی یورش برده‌اند.

وی تأکید کرد که افراطی‌ترین فرد در رژیم صهیونیستی، بن گویر است و این تنشها به خاطر اقدامات وی افزایش یافته است.

حزب لیکود: لاپید در برابر حزب الله تسلیم شد

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو هم ضمن حمله شدید به اظهارات لاپید، مدعی شد: جای تأسف دارد در زمانی که اسرائیل در سه جبهه مشغول جنگ است و نتانیاهو نیز خواستار به روزرسانی امنیتی فراگیر است، لاپید، به جای ارسال پیام اتحاد علیه دشمنان ما، به سیاستهای پست روی آورده است.

این حزب که به خاطر اعتراضات اشغالگران صهیونیست علیه نتانیاهو و کابینه‌اش، سر در گم است، تصریح کرد: لاپید در توافق تسلیم شدن در برابر حزب الله در مسئله گاز، ضربه مهلکی به بازدارندگی وارد کرد و روایت حماس را درباره حرم قدسی نقل می‌کند.

لیکود با بیان اینکه حزب لاپید، «میراث سختی» برای کابینه نتانیاهو بر جای گذاشته است، از نشست سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه به شدت ابراز خشم و تأکید کرد: در این شرایط انتظار می‌رفت که رهبران معارضان (لاپید)، از خود مسئولیت ملی نشان دهد.

این روزها صهیونیست وضعیت بسیار بغرنجی دارند؛ به نحوی که از یک سو به خاطر تغییراتی که نتانیاهو در سیستم قضایی این رژیم ایجاد کرده، تظاهرات گسترده‌ای علیه وی و کابینه صهیونیست صورت می‌گیرد. از سوی دیگر، حملات موشکی جبهه مقاومت از چند محور، موجودیت این رژیم را با چالش جدی روبرو کرده است.

چند روز پیش، بیش از صد راکت از جنوب لبنان، شهرک‌های صهیونیستی واقع در شمال فلسطین را هدف قرار داد که سامانه گنبد آهنین فقط بخش کمی از این راکتها را رهگیری کرد و تصاویر و فیلمهایی که منتشر شد، نشانگر خسارات به بخشهای مختلفی از این شهرکها بود.

شامگاه گذشته نیز چند راکت از داخل خاک سوریه، مواضع صهیونیستها را در جولان اشغالی هدف قرار داد. بسیاری از کارشناسان صهیونیست تأکید دارند که این حملات، مقدمه‌ای برای درگیریهای گسترده‌تر با این رژیم خواهد بود که خطر جدی برای اشغالگران به شمار می‌رود.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1138920

مهمترین اخبار ایران و جهان: