نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 21:52

معرفی ایده‌های برتر رویداد رهیافت‌های نوین سوادآموزی

کرمانشاه- معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی و دبیر رویداد رهیافت‌های نوین سوادآموزی از ارائه و معرفی ایده‌های برتر رویداد رهیافت‌های نوین سوادآموزی در یک برنامه بین المللی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عابدین بازگیر بعد از ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی نخستین فراخوان بین المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: تا روز گذشته دستورالعمل این رویداد برای ۷۰ کشور از جمله ایران ارسال و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه این فراخوان یک فراخوان بین المللی است، افزود: کشورها در این رویداد با اشتراک گذاری تجارب خود از ایده‌ها و اندیشه‌ها و پژوهش‌های همدیگر استفاده می‌کنند.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با تاکید بر اینکه رویداد بین المللی رهیافت‌های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید یک زمینه و ظرفیت برای گفتمان است، تصریح کرد: مهلت شرکت در این رویداد تا ۳۱ تیر ماه سال جاری تمدید شده است.

بازگیر بیان کرد: پس از پایان این رویداد، در روز ۱۷ شهریورماه سال جاری که مصادف با روز جهانی سوادآموزی است، یک برنامه بین المللی در کشور برگزار می‌کنیم تا پژوهشگران برتر داخلی شرکت کننده در این رویداد ایده‌های خود را در حضور مهمانان خارجی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این برنامه صرفاً در حد چاپ کتاب نیست بلکه هدف تبدیل ایده به عمل در گام دوم نهضت سوادآموزی است.

بازگیر با دعوت از پژوهشگران برای شرکت در این رویداد، خاطر نشان کرد: در سنوات اخیر از هر ۱۰ پژوهش انجام شده در کشور، چهار پژوهش آن توسط پژوهشگران کرمانشاهی انجام شده است لذا از پژوهشگران این استان انتظار مشارکت ویژه‌تری داریم.

وی گفت: در این رویداد پنج استان به عنوان قطب علمی کشور انتخاب شده است که کرمانشاه بعد از خراسان دومین قطب علمی کشور محسوب می‌شود.

دبیر نخستین فراخوان بین المللی رویداد رهیافت‌های نوین سوادآموزی کشور در ادامه سخنانش با بیان اینکه در مقطع کنونی نیاز به چرخش‌های تحول آفرین در نهضت سوادآموزی احساس می‌شود، گفت: ۲ محور مردمی بودن سوادآموزی و دانش بنیان کردن آن را دنبال می‌کنیم.

بازگیر با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی نخستین فراخوان بین المللی رهیافت‌های نوین سواد آموزی زیست بوم جدید، تاکید کرد: باید خروجی این نشست‌ها ارائه ایده‌هایی برای تغییراتی در سوادآموزی به معنای عام باشد.

وی افزود: هدف زیست بوم جدید سوادآموزی باید شناخت سوادآموز، جامعه محور بودن و تقاضا محور کردن آموزش سواد است. وی تاکید کرد: سواد آموزی یک مسئولیت اجتماعی است چرا که فرد بی‌سواد و کم سواد یک فرد آسیب دیده، آسیب پذیر و آسیب زا در جامعه است و به عنوان متولی فرهنگی جامعه در این موضوع باید نقش و مسئولیت پذیر باشیم.

گفتنی است؛ در پایان این نشست پژوهشگران برتر استان کرمانشاه نظرات، ایده‌ها و راهکارهای خود را در حوزه سوادآموزی ارائه دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172920

مهمترین اخبار ایران و جهان: