نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 15:05

کارگروه‌های فضای مجازی در استان سمنان توسعه می‌یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: تشکیل کارگروه فضای مجازی مصوبه شورای فرهنگ عمومی و شورای اطلاع‌رسانی استان است و در شهرستان‌ها باید توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ظهر امروز در کارگروه فضای مجازی شهرستان شاهرود در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، با بیان اینکه مخاطبان اصلی این اداره، هنرمندان و خبرنگاران هستند و توزیع امکانات باید در این راستا باشد، اظهار کرد: تشکیل کارگروه فضای مجازی، مصوبه شورای فرهنگ عمومی و شورای اطلاع‌رسانی استان است و کارگروه فضای مجازی در شهرستان‌ها باید توسعه یابد.

فلاح بیان کرد: انسجام‌بخشی نهادها و دستگاه‌های دولتی فعال در فضای مجازی هدف کارگروه است و کارکردش، هماهنگی نهادهای دولتی است و برای اینکه قطع رابطه با جامعه صورت نگرفته باشد، تعدادی از شخصیت‌های رسانه‌ای هم در کنار کارگروه عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه باید تنوع و نیاز مخاطب در کارگروه و اجرای برنامه‌ها مدنظر باشد افزود: حمایت از کارگروه شهرستانی از مرکز استان برای حضور اعضا در جلسات انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: راه نتیجه‌بخش کارگروه، گره خوردن با مردم و وحدت رویه دستگاه‌های متولی در کارگروه شهرستانی است که باید همه کارگروه‌های معماری شهرستان در ستادها و شوراهای مختلف در قالب این کارگروه فضای مجازی انجام شود.

فلاح ادامه داد: می‌توان کمیته‌ای زیرمجموعه تشکیل شود و فعالان مجازی در آنجا عضو شوند و ارتباط با گروه انجام و سخنان مردم و مسؤولان از این طریق مبادله شود.

وی اولویت کارگروه در سال جاری را حجاب و جمعیت و فرزندآوری و ایجاد شور انتخاباتی عنوان کرد و گفت: شورای اطلاع‌رسانی شهرستان شاهرود با ریاست فرماندار شهرستان تشکیل می‌شود؛ فرماندار باید نهایتاً ماهی یک‌بار و حداقل هر 15 روز یک‌بار شورای اطلاع‌رسانی را تشکیل دهد و گلایه‌های رسانه‌ها را پیگیری و حل و فصل کند.

پایان پیام/74007/74036م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1188464

مهمترین اخبار ایران و جهان: