نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 14:49

پروژه‌های جهاد آبرسانی در ۱۶۰ روستای همدان در حال اجراست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: پروژه‌های جهاد آبرسانی در ۱۶۰ روستا در حال اجراست و در صورت تأمین اعتبار در ۲۰۰ روستای دارای تنش آبی نیز اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد بختیاری‌فر ظهر امروز در جلسه بررسی رفع موانع و مشکلات پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان که به صورت جداگانه با مدیران امور آبفای شهرستان‌ها برگزار شد اظهار کرد: در راستای پیشبرد اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی و محرومیت‌زدایی روستاهای دارای تنش آبی جلسه‌ای به تفکیک هر شهرستان با حضور فرمانده و معاون سازمان بسیج سازندگی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و مدیر و کارشناس دفتر مجری طرح‌های جهاد آبرسانی آبفا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های جهاد آبرسانی در راستای پیشبرد اهداف رفع محرومیت و آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان همدان است افزود: این پروژه با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) و شرکت آبفای استان در ۱۶۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۵۰۹ میلیارد تومان در استان در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در بررسی پروژه‌های شهرستان کبودراهنگ، اجرای خط انتقال روستای اوریاد به کوهین و تکمیل خطوط انتقال در حال اجراست.

وی بیان کرد: در شهرستان اسدآباد تکمیل ایستگاه پمپاژ مجتمع النجه، شستشو و تست پمپاژ چاه چنارعلیا، حفر چاه عمیق در روستای هلور سفلی و اجرای شبکه توزیع روستای ملاولی و در رزن نیز اجرای خط انتقال روستای قره بلاغ مورد بررسی قرار گرفت.

بختیاری‌فر با اشاره به مصوبات اجرای عملیات مورد نیاز تکمیل مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی مجتمع سنگستان واقع در امید اکباتان همدان از تجهیز چاه و آبرسانی به روستای فیض‌آباد و تکمیل خط انتقال روستای سراوک، شبکه توزیع روستاهای قشلاق، قبان‌قلی و عمرآباد در شهرستان فامنین خبر داد.

وی بیان کرد: در شهرستان تویسرکان نیز تجهیز چاه روستاهای گشانی، کندر و سازیان در قرارداد دوم جهاد آبرسانی و تهیه پنج کیلومتر لوله خط انتقال روستای جعفریه در شهرستان تویسرکان مصوب شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان در خصوص پروژه‌های ملایر نیز گفت: بهسازی چشمه در روستاهای گماسا، محرا و مکربی، اجرای دو کیلومتر خط انتقال در روستای عشاق و پیگیری اجرای پروژه در هفت روستا از روستاهای سد کلان مصوب شد.

وی در مورد پروژه‌های شهرستان نهاوند نیز گفت: تجهیز چاه روستای توانه، پیگیری تجهیز چاه و اجرای خط انتقال روستاهای شیرآوند، کرک علیا، کرک سفلی در این شهرستان مد نظر قرار گرفت.

بختیاری‌فر عنوان کرد: اجرای خط انتقال روستای روان، اصلاح شبکه روستای سنگ سفید و حفر و بهسازی قنات روستای ساربانلر در شهرستان بهار از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه محرومیت‌زدایی در ۲۰۰ روستای دارای تنش آبی دیگر طی قرارداد دوم جهاد آبرسانی در دست پیگیری و در مرحله ابلاغ قرارداد است که در صورت تأمین و تخصیص اعتبار اجرای آن آغاز خواهد شد.

پایان پیام/۸۹۰۰۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498564

مهمترین اخبار ایران و جهان: