نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 15:55

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ضرورت امروز فضای دانشگاهی همدان است

همدان- جانشین سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ضرورت جامعه امروز است.

محمدرضا پاکیزه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت علمی و کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های استان در راستای اجرای فرامین رهبری اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای دانشجویان نیاز مبرم به بحث حق اندیشی و آزاد اندیشی است.

رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد و مسئول سابق مرکز مطالعات شهید بهشتی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه این موضوع بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: از همان روزهای اولی که وارد دانشگاه شدم این موضوع جز دغدغه‌های من بوده چرا که معتقد بودم برگزاری چنین جلساتی داری فواید بسیار مهمی برای دانشجویان است

وی با بیان اینکه امکان به اشتراک گذاری مطالعات آزاد دانشجویان باعث می‌شود اطلاعات و آگاهی دانشجویان بالا برود، افزود: همچنین فضایی ایجاد می‌شود که دانشجویان در جلسات آینده برای اینکه بتوانند صحبت‌های تازه‌ای را داشته باشند مطالعات خود را افزایش دهند.

پاکیزه با بیان اینکه نکته دوم، افزایش توانایی تفهیم دانشجویان است که سبب می‌شود در طولانی مدت بصیرت و شناخت دانشجویان نسبت به مسائل روز جامعه بیشتر شود، گفت: از مهمترین موضوعاتی که باعث شد جلسات هم اندیشی را برگزار کنیم این بود که دانشجویان دغدغه مند تری را پرورش بدهیم که این دانشجویان نه تنها مشکلات جامعه را بازگو بلکه به دنبال راه حل نیز برای این مشکلات باشند.

وی عنوان کرد: رفع مشکلات جامعه در واقع یکی از مهمترین موضوعات برای تشکیل تمدن اسلامی است و این موارد باعث شد تا با دانشجویان دانشکده حقوق، دفتر مطالعاتی را تشکیل دهیم که این جلسات به صورت هفتگی و منظم برگزار می‌شود.

مسئول سابق مرکز مطالعات شهید بهشتی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان بیان کرد: برای این موضوع باید در همه دانشگاه‌های اهتمامی چه به صورت خودجوش از سمت دانشجویان و یا حمایتی از از سوی تشکل‌ها این محافل هفتگی باشد.

رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد خاطرنشان کرد: این جلسات اگر به صورت مقطعی باشد تأثیرات چندانی در فضای جامعه ندارد و باید مستمر و منظم باشد تا مؤثر باشد.

پاکیزه با بیان اینکه سطح علمی دانشجویان ۵۰ درصد به دانشجو و ۵۰ درصد به استاد بر می‌گردد گفت: اگر دانشجو فقط دنبال نمره و شب امتحانی باشد نباید انتظار دانشگاهی با تراز علمی بالا را داشت.

وی افزود: دانشگاه ما زمانی پر بار می‌شود که مطالعات دانشجویان علاوه بر مطالعات درسی و علمی دانشگاه مطالعات آزاد و مسائل روز جامعه نیز باشد.

یادآور شد: یکی از اثرات مهم جلسات هم اندیشی این است که دانشجو شاید در چند جلسه اول با اطلاعات خود وارد جلسات شد اما برای جلسات بعدی برای اینکه بتواند خوب صحبت کند به اجبار دنبال مطالعه و بالا بردن اطلاعات خود شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491364

مهمترین اخبار ایران و جهان: