نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 11:14

۲۲۰۰ نفر از آموزش های هلال احمر در شهرستان قاین بهره مند شدند

بیرجند- رئیس جمعیت هلال احمر قاین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، دو هزار و ۲۰۰ نفر از آموزش های عمومی و تخصصی هلال احمر بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی اکبری صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت ارائه آموزش های هلال احمر به جامعه بیان کرد: آموزش عامل اصلی و محوری در کاهش تلفات جانی و مالی در حوادث مختلف است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش های مختلف امدادی همواره در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد، افزود: از ابتدای سال بیش از دو هزار نفر آموزش های عمومی و همگانی هلال احمر را فرا گرفته اند.

اکبری از ارائه آموزش های تخصصی جمعیت هلال احمر به بیش از ۲۰۰ نفر خبر داد و اظهار کرد: شرکت کنندگان در دوره ها با مباحث مدیریت صحنه حادثه، ارزیابی حادثه، مدیریت راه های تنفس هوایی مصدوم آشنا شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر قاین افزود: تریاژ در حوادث و آشنایی با علائم و آسیب های روانی در حوادث و سلامت روانی حادثه دیدگان از دیگر مباحث ارائه شده در دوره های آموزشی بوده است.

بنا به گفته وی، دوره آموزشی تخصصی اقدامات پایه پیش بیمارستانی و حمایت های روانی و اجتماعی در حوادث ۲۴ ساعته با شرکت ۴۵ نفر از امدادگران برادر از دیگر دوره های برگزار شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490720

مهمترین اخبار ایران و جهان: