نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 20:08

الوفاءللمقاومة: توافق لبنانی‌ها بهترین راه انتخاب رئیس جمهور است

عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومة» وابسته به جنبش حزب‌الله در پارلمان لبنان بر توافق لبنانی‌ها برای انتخاب رئیس جمهور تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن فضل الله» عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومة» وابسته به جنبش حزب‌الله در پارلمان لبنان با اشاره به اینکه تا به امروز اتفاق قابل توجهی در زمینه انتخاب رئیس جمهور رخ نداده است، گفت که تصمیم در این خصوص بر عهده لبنانی‌هاست.

لبنان، از هشتم آبان  سال گذشته در پی پایان دوره ریاست‌جمهوری میشل عون، تاکنون با خلأ ریاست‌‌جمهوری مواجه بوده و پارلمان این کشور با وجود برگزاری چندین جلسه، هنوز موفق به انتخاب رئیس‌جمهوری توافقی نشده است.

فضل الله گفت: «تصمیم درباره انتخاب رئیس جمهور بر عهده لبنانی‌ها و فراکسیون‌های لبنانی است هر چند که فشارها و تحرکات خارجی نیز وجود دارد».

وی به مانع‌تراشی برخی‌ها در برابر انتخاب رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: «برخی‌ها می‌گویند که ما این فرد یا آن فرد را قبول نداریم اما در نهایت فراکسیون‌های پارلمانی است که در این خصوص تصمیم می‌گیرد؛ نه خارج، هیاهوی رسانه‌ای، افشاگری‌ها و نه تحلیل‌ها چرا که بسیاری از این‌ها هیچ اعتباری ندارد».

بنابر گزارش شبکه المنار، عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومة» همچنین با اشاره به اینکه تنها راه انتخاب رئیس جمهور، توافق لبنانی‌هاست، گفت: «ما برای دستیابی به تفاهم جدیت داریم و خواهان گفت‌وگو با تمامی جریان‌ها و فراکسیون‌ها برای توافق درباره راهکار مناسب بحران کنونی کشور هستیم».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501720

مهمترین اخبار ایران و جهان: