نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 10:57

شاهوار منبع تامین آب پایدار شاهرود است/ آب و اشتغال ۲ اولویت اصلی

شاهرود- نماینده شاهرود و میامی در مجلس آب و اشتغال را دو اولویت اساسی در شاهرود دانست و گفت: شاهوار منبع اصلی آب شرب مردم شهرستان شاهرود است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر خانی صبح یکشنبه در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های هفته دولت شاهرود به میزبانی سالن پورسینای علوم پزشکی شاهرود ضمن بیان اینکه آب و اشتغال دو اولویت اصلی و مهم شهرستان شاهرود است، تاکید کرد: آب مهمترین عامل در زمینه توسعه منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شاهوار منبع تأمین آب پایدار شاهرود است، افزود: قنوات موجود و کنار شاهوار منابع اصلی شهرستان در بحث تأمین آب پایدار است.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه همه ما باید نسبت به آیندگان مسئول باشیم، گفت: نمی‌توانیم از ذخایر متعلق به آیندگان مصرف کنیم.

خانی با اشاره به ضرورت توجه به منابع آبی، تاکید کرد: شاهرود تنها شهرستان استان سمنان است که منبع آب روبار ندارد لذا تمام آب مورد نیاز این شهرستان باید از منابع زیرزمینی تأمین شود لذا حفظ این منابع اولویت دارد.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت گفت: باید اقدامات را بیان کرد تا به مردم امید داد

نماینده شاهرود و میامی در مجلس همچنین بیان داشت: با حفظ تفکیک قوا و مسئولیت‌ها، هماهنگی بین دولت و مجلس در طول مدت عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی بی نظیر است.

به گزارش مهر، تخریب‌های گسترده معدن کاری در شاهوار، این تأمین کننده مهم آب شاهرود و بسطام، سبب به خطر افتادن منابع آبی شده است تعطیلی کامل معدن بوکسیت در تاش مطالبه مهم مردم استان سمنان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470820

مهمترین اخبار ایران و جهان: