نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 10:26

جوکار: بخشداران از اعمال حاکمیتی خلاف قانون پرهیز کنند

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان این‌که بخشداران از اعمال حاکمیتیِ خلاف قانون پرهیز کنند، گفت: نتیجه مخالفت بخشداران با شوراها و دهیاری ها چیزی جز ضرر به مردم نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد صالح جوکار صبح امروز در جمع بخشداران استان، با اشاره به این‌که هر چه امورات کشور به دست مردم سپرده شود اثرات مثبت بسیاری خواهد داشت، اظهار کرد: در کنار مشارکت بیشتر مردم در حل مشکلات، سبب آسودگی دولت در اداره امور نیز خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت شوراهای اسلامی شهر یا روستا، افزود: شوراها در حوزه کاری خود در امور شهری یا روستایی می‌توانند تصمیم‌گیری کرده و در کمیته انطباق این مصوبات تطبیق داده شود و سپس این مصوبات توسط شهرداران در حوزه شهری یا دهیاران در حوزه روستایی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن با بیان این‌که تلاش بخشداران باید همکاری و تعامل با دهیاری ها و شوراهای روستا باشد، عنوان کرد: بخشداران نباید از طرح های پیشنهادی دهیاران که در شوراها و کمیته انطباق تایید شده، از نظر محتوایی یا شکلی ایراد وارد کنند و مانع از انجام طرح‌ها شوند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پایان با اشاره به این که اعمال حاکمیتی خلاف قانون است، افزود: با توجه به تورم‌های موجود، این اعمال حاکمیتی چیزی جز وقفه در انجام طرح‌ها و افزایش اجرای آن در پی ندارد و مردم از این موضوع متضرر خواهند شد لذا بخشداران در حوزه قانونی خود به حمایت از شوراها و مصوبات شوراها بپردازند تا دهیاران به عنوان آخرین حلقه حاکمیتی که در روستاها مشغول به فعالیت هستند، بتوانند به بهترین شکل ممکن طرح‌ها را دنبال کنند و شاهد رشد و شکوفایی روستاها در تمام زمینه‌ها باشیم.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470920

مهمترین اخبار ایران و جهان: