نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 14:20

فرستاده اردوغان در راه عراق است

وزیر بازرگانی ترکیه در دیدار با رئیس جمهور عراق اعلام کرد که فرستاده رئیس جمهور ترکیه به زودی قرار است به عراق سفر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق روز گذشته میزبان عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه بود.

رئیس جمهور عراق در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه اقتصادی، تجاری و محیط زیست و گسترش آن در راستای منافع مشترک تاکید کرد.

وی به لزوم همکاری و هماهنگی پیوسته بین عراق و ترکیه به خصوص در پرونده آب در راستای تقویت تفاهم و اهمیت امنیت و ثبات برای دو کشور اشاره کرد.

رئیس جمهور عراق بر اهمیت فعالیت شرکت های ترکیه ای در بسیاری از بخش های اقتصادی و همکاری در زمینه های صنعتی به ویژه بازسازی کارخانه های عراق و تقویت تجارت بین دو کشور و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در عراق تاکید کرد.

از سوی دیگر عمر بولات وزیر بازرگانی ترکیه ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جمهور عراق بر اهتمام کشورش به تحکیم روابط دوجانبه با عراق در زمینه های مختلف و همکاری برای حل اختلافات از طریق گفتگو تاکید کرد.

عمر بولات گفت: عراق جایگاه مهمی در تجارت از نگاه ترکیه دارد.

وی افزود: طی دوره گذشته شاهد ارتباطات و سفرهای متقابل شماری از مقامات دو کشور بودیم و فیصل اوغلو فرستاده رئیس جمهور ترکیه به زودی قرار است به عراق سفر کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477064

مهمترین اخبار ایران و جهان: