نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 20:22

یادواره 126 شهید شهرستان دنا برگزار شد+فیلم و تصویر

با حضور مردم و مسئولان یادواره 126 شهید شهرستان دنا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، یادواره سرداران و ۱۲۶ شهید والامقام شهرستان دنا در محل مسجد جامع امام علی(ع) شهر سی سخت با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و میهمان ویژه سردار امیرسلیمانی همرزم شهید سلیمانی برگزار شد.

سرهنگ پاسدار عرفانی مقام فرمانده سپاه ناحیه دنا در این جلسه گفت: یادواره امروز شهرستان دنا به یاد آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند تا ما از نفس نیفتیم قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم و جان خود را نثار وطن کردند تا ما امروز آزاد باشیم  و در یک جمله این‌ها مرگ تاجرانه را انتخاب کردند یعنی معامله کردند با خدای خود و بهشت برین را برای خود خریدند.

پارسیان نژاد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ما در بنیاد شهید دو وظیفه مشخص داریم یکی ترویج فرهنگ ایثار شهادت و دیگری تکریم جامعه ایثارگری که تمام توان خدمت خود را برای اهتمام بخشیدن به این دو مهم به کار خواهیم گرفت.

وی افزود: اصلی ترین کار ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است ترویج فرهنگی که در جامعه توسعه پیدا کند و به تبع آن مردم ما ادامه دهنده راه شهیدان شوند، یکی از برنامه های ترویج فرهنگ شهادت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان است که حضرت آقا می‌فرمایند امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از خود شهادت نیست.

این مسئول گفت: امروز یادواره شهدای شهرستان دنا را داریم که همیشه در استان ما زبان زد بودند،شهر سی سخت مهد فرهنگ و علم و ادب مهد  انسان‌های بزرگی که در همه دوران خوب درخشیدند و پرآوازه بودند و هستند، اولین شهید استان شهید علیرضا بسطام  و آخرین شهید سینا  آراسته هر دو اهل شهرستان دنا هستند که یادواره امروز جهت تکریم خانواده‌های شهدا و زنده نگه  داشتن نام شهیدان است که امروز عزیزانمان در سپاه ناحیه دنا با اجرای چنین مراسم باشکوه و چنین برنامه‌هایی  خوب تکلیف کردند و به وظیفه عمل کردند تا قدمی بر داشته باشند جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه.

سردار امیرسلیمانی همرزم شهید سلیمانی سخنران ویژه این یادواره گفت: یکی از جلوه های اولیای خدا همین شهدا هستند الان ما در محضر شهدا هستیم  شهدا نیازی به ما ندارند بلکه این ماها هستیم که  نیاز به شهدا داریم. انقلاب اسلامی ایران  ادامه دهنده راه امام حسین است، مکتب انقلاب اسلامی برگرفته شده از راه امام حسین و مکتب امام حسین ع است.

 

وی گفت: مکتب انقلاب ما مکتبی است که توانسته ۴۵ سال یعنی بیشتر از زمان ائمه و پیامبر حکومت کند و این مهم یعنی اینکه انقلاب اسلامی یعنی حکومت عدل الهی راهی که حاج قاسم سلیمانی می رفت ادامه دهنده مکتب عاشورا بود و به اعتقاد خودم نجات دهنده کشور ما منش و رفتار حاج قاسم است که اگر ما بتوانیم راه حاج قاسم را ادامه دهیم بخش عظیمی از مشکلات کشور حل خواهد شد.

 

این فرمانده گفت: دقت کنید منش حاج قاسم به گونه ای بود که دشمن را تبدیل به مخالف کند، مخالف را تبدیل به موافق و موافق را تبدیل ایثارگر کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518164

مهمترین اخبار ایران و جهان: