نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 14:12

بانک‌های گیلان ۲۰۰۰ میلیارد به طرح‌های اشتغال‌زا تسهیلات دادند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌های عامل خبر داد و گفت: در این مدت مبلغ ۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان برای راه‌اندازی ۲۱ هزار و ۶۷۲ طرح اشتغال از سوی ۱۸ بانک عامل پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش آقاجانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان امروز در بازدید از واحدهای تولیدی این استان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند ایجاد اشتغال در گیلان دارای وضعیت خوبی است، اظهار کرد: با پرداخت ۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ و بر اساس آمار سامانه رصد مربوط به تعهد دستگاه برای ایجاد شغل، تا تاریخ نهم شهریور، برای ۹ هزار و ۷۵۷ نفر اشتغال ثبت شده است.

وی با اشاره به چگونگی راستی‌آزمایی در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده در گیلان، گفت: گزارش قطعی اشتغال ثبت شده در سامانه رصد منوط به صحت سنجی و بازدید نمونه‌ای از این مشاغل در طول سال است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌های عامل خبر داد و افزود: در این مدت مبلغ ۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان برای راه‌اندازی ۲۱ هزار و ۶۷۲ طرح اشتغال از سوی ۱۸ بانک عامل پرداخت شده است.

آقاجانی با اشاره به اختصاص یک‌هزار و ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی کسب و کار‌های خانگی در گیلان، گفت: در سال جاری ۲۵۹ طرح به ارزش حدود ۲۵۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از تبصره ۱۶ برای راه‌اندازی مشاغل در حوزه‌های کشاورزی، خدمات و صنعت در کشور در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۱، استفاده شده است، افزود: ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات از طریق سامانه تبصره ۱۶ استانداری از آبان پارسال شروع شد و ۳۱ تیر امسال به پایان رسید.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه ایجاد شغل برای یک نفر به ازای پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات از شروط پرداخت این تسهیلات است، بیان کرد: با پرداخت ۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود برای بیش از ۱۴ هزار نفر شغل ایجاد شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483220

مهمترین اخبار ایران و جهان: