نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 06:49

واکنش رئیس پارلمان کریمه به خبر برکناری وزیر دفاع اوکراین

رئیس پارلمان کریمه در واکنش به خبر برکناری وزیر دفاع اوکراین گفت: برکناری وزیر دفاع اوکراین به ناکامی این کشور در ضد حملات اخیر علیه روسیه مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر کنستانتینوف»، رئیس پارلمان کریمه روسیه در واکنش به خبر برکناری وزیر دفاع اوکراین گفت: آنچه که شواهد از اوکراین حاکیست، این مطلب است که موضوع برکناری «الکسی رزنیکوف» به ناکامی ارتش اوکراین در ضد حملات اخیر علیه روسیه ارتباط دارد.

بر پایه این گزارش، رئیس پارلمان کریمه در گفت‌وگو با اسپوتنیک با اشاره به گزارش رسانه‌های اوکراینی در تعیین «رستم اومیروف» به عنوان وزیر جدید دفاع اوکراین گفت: من به هیچ وجه شناختی از اومیروف ندارم، اما به طور کامل از چرایی شرایطی که وزارت دفاع کی‌یف در این روزها گرفتار آن است، نیک آگاهم.

این مقام سیاسی روس افزود: در دولت کی‌یف یک مشت، افراد نامناسب گرد آمده‌اند و تحرکات آنان نشان می‌دهد که ضد حملات آنان ضد روسیه با وجود آنکه برای آن جشن می‌گیرند، در پشت صحنه نتیجه‌ای برای آنان در پی نداشته است و لذا اربابان آن در غرب آشکارا از تیم زلنسکی به طور کامل ناامید و ناخرسند هستند.

رئیس پارلمان کریمه با بیان اینکه عزل و نصب‌ها در دولت زلنسکی صرفاً یک «عزل و نصب‌های تاکتیکی» برای نجات تیم سیاسی زلنسکی در دولت به بهانه حذف شخصیت‌های کم نفوذ است.

وی تاکید کرد که تصمیم زلنسکی هیچ گونه تأثیر عینی در ساحات معادلات میدانی جنگ نخواهد داشت.

گفتنی است رئیس جمهوری اوکراین دیروز یکشنبه با اعلام برکناری الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین از سمت وزرات دفاع، «رستم اومیروف» رئیس صندوق دارایی‌های دولتی را به سمت وزارت دفاع تعیین کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484020

مهمترین اخبار ایران و جهان: