نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 01:59

۶ اثر تاریخی و فرهنگی لرستان واجد ارزش شناخته شدند

خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از واجد ارزش شناخته‌شدن، شش اثر تاریخی و فرهنگی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته شش اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان‌های خرم‌آباد، سلسله ازنا و دورود، واجد ارزش ملی کشور شناخته شدند.

وی اظهار کرد: در بین این آثار، سه خانه تاریخی از جمله خانه تاریخی دکتر گلشن، خانه تاریخی شفیعی و خانه تاریخی درفشان در خرم‌آباد واجد ارزش ثبت ملی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، ادامه داد: حمام محمد آق‌بلاغ در شهرستان ازنا، تپه قبرستان شینه علیا در شهرستان سلسله و ساختمان تاریخی شورای شهر دورود نیز در بین آثار واجد ارزش ملی، قرار گرفتند.

حسن‌پور، بیان کرد: از تاریخ ابلاغ واجد ارزش بودن، این آثار تحت نظارت و حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار گرفته و هرگونه دخل و تصرف، توسعه و مرمت و یا بازسازی آثار باید با تأیید و نظارت این اداره کل صورت گیرد.

وی افزود: باتوجه‌به تفویض اختیار وزارت میراث‌فرهنگی به استان‌ها مبنی بر واجد ارزش شناختن آثار تاریخی، فرهنگی هر استان، این اقدام در خصوص آثار تاریخی لرستان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472320

مهمترین اخبار ایران و جهان: