نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 22:34

زیرساخت‌های گردشگری در استان همدان باید تقویت شوند

همدان- استاندار همدان گفت: زیرساخت‌های گردشگری در استان باید تقویت شوند و خدمات به صورت بسته‌ای کامل به گردشگران ارائه شود تا سبب ماندگاری گردشگر و رونق این صنعت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی فرزاد پنجشنبه نشست تأثیر ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» در توسعه گردشگری استان که با حضور فعالان گردشگری و میراث فرهنگی به مناسبت روز همدان برگزار شد، با اشاره به اینکه ثبت جهانی با وحدت و انسجام در استان اتفاق افتاد و نتیجه اقدام مشترکی در سطح ملی بود، گفت: جهانی شدن همدان اتفاق بسیار بزرگی است و با این اتفاق جهانیان به تاریخ کهن همدان سر تعظیم فرود می‌آورند.

وی ادامه داد: هر سرزمینی باید به داشته‌های خود توجه و افتخار کند و یکی از داشته‌های ما در عرصه فرهنگی تاریخ بلند همدان است.

استاندار همدان در ادامه، با اشاره به اینکه همدان باید پیشترها به ثبت جهانی می‌رسید، افزود: اقتصاد استان را در کنار پویایی صنعت و معدن باید در گردشگری هم فعال کنیم؛ چراکه هر چه از قدمت گردشگری می‌گذرد بر ارزشش اضافه می‌شود و باید به شایستگی از آن نگهداری و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: زیرساخت‌های گردشگری در استان باید تقویت شوند و خدمات به صورت بسته‌ای کامل به گردشگران ارائه شود تا سبب ماندگاری گردشگر و رونق این صنعت شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه ایرلاین یکی از ضرورت‌های استان است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم این اتفاق عملی شود و پرواز در همدان رونق داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مطالبه جدی ما ثبت جهانی هگمتانه بود و هرساله کشور ما فقط یک سهمیه دارد و نباید اجازه سوخت شدن این سهمیه را می‌دادیم، افزود: ️دستگاه‌ها در همدان همکاری بالایی داشتند و از تمام آن‌ها تشکر می‌کنم.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: ️استان ما از نظر جاذبه‌های گردشگری غنی است و گردشگری همدان دو بال اصلی هگمتانه و غار علیصدر را دارا است.

ثبت جهانی از یک دهه پیش دغدغه همه فعالان میراث‌فرهنگی همدان بود

در ادامه معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه‌های شاخص گردشگری و تبلیغاتاین حوزه، به برندسازی همدان کمک کنیم.

علی خاکسار ادامه داد: ثبت جهانی که از یک دهه پیش همه فعالان میراث‌فرهنگی همدان دغدغه‌اش را داشتند در حال رخ دادن است و امروز شاهد حضور ارزیاب یونسکو در همدان هستیم.

وی اضافه کرد: با ابتکار اداره میراث فرهنگی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان که شامل ۱۱۵ اثر است در فهرست جهانی قرار می‌گیرد و این افتخار بزرگی برای همدانی‌ها است.

خاکسار با اشاره به اینکه با ثبت جهانی ظرفیت‌های همدان را به جهانیان معرفی می‌کنیم، گفت: هر اثر جهانی قطعاً می‌تواند شهر و استان را از مزایای خود برخوردار کند و برای کشور هم آورده زیادی داشته باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون تورهایی که به مقصد ایران برنامه‌ریزی می‌شدند از مسیر کلاسیک بازدید می‌کردند اما با ثبت جهانی بیستون، اورامانات و هگمتانه این معادله تغییر می‌کند و تورها غرب کشور را هم شامل می‌شوند.

به گفته معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ثبت جهانی آغاز راه است و قطعاً پس از جانی شدن مسیر دشواری پیش رو داریم و باید ارزش‌های خود را به جهانیان معرفی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466864

مهمترین اخبار ایران و جهان: