نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 16:03

بهره برداری از ۵۳ پروژه آب و فاضلاب به صورت همزمان در گیلان

رشت- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: در نخستین روز از هفته دولت ۵۳ پروژه آب و فاضلاب به صورت همزمان در گیلان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مازیار علیپور ظهر شنبه در آئین افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر اظهار کرد: ۵۳ پروژه شرکت آب و فاضلاب گیلان به صورت همزمان امروز افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی افزود: این پروژه‌ها با صرف اعتباری بیش از ۱,۹۷۰ میلیارد ریال در ۱۲ شهرستان به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۸,۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های این شرکت تخصیص داده شده بود، تصریح کرد: در سال جاری اعتبار ۱۲۵۰۰ میلیارد رسیده و بیش از ۱۰,۵۰۰ میلیارد ریال پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد.

علی پور اضافه کرد: امروز در منطقه سیاه اسطلخ ۵۸۳۶ نفر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از آب آشامیدنی و با کیفیت تصفیه خانه بزرگ گیلان بهره مند شدند.

وی با اشاره به تاکید وزیر نیرو جهت بهره برداری از منبع لاکان تصریح کرد: با تلاش یک ماه و نیم همکاران مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی لاکان به بهره برداری رسید.

مدیر عامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه علاوه بر منبع سراوان از امروز مخزن لاکان آب شهرستان‌های رشت، انزلی و خمام و … را تأمین می‌کند، ادامه داد: با تخصیص اعتبار مورد نیاز بعد این شاهد اتفاقات مهمتری خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466364

مهمترین اخبار ایران و جهان: