نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 17:57

کورس بزرگ اسب‌دوانی در یاسوج از گلایه سردار حکمتیان تا قدردانی ویژه از حمایت سپاه + تصویر و فیلم

کورس بزرگ اسب دوانی پائیزه جنوب کشور به میزبانی شهر یاسوج با حضور شرکت کنندگانی از جنوب کشور برگزار شد.

خبرگزاری فارس-عباس شیرزادی- کورس بزرگ اسب دوانی پائیزه جنوب کشور به میزبانی شهر یاسوج با حضور شرکت کنندگانی از جنوب کشور برگزار شد.

سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح با حضور در حاشیه این مسابقه گفت: برخودم لازم می‌دانم از زحمات هیات سوارکاری استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر برگزاری مسابقه سوارکاری به مناسبت هفته دفاع مقدس به خصوص ۱۸۹۶ شهید سرافراز استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: امروزه جوانان ما سرمایه های عظیم این انقلاب هستند و باید هر آنچه که در توان داریم از آنها دریغ نکنیم جوانان ما عرصه های مختلفی برای شادی و سرگرمی سالم دارند که یکی از این عرصه ها ورزش سوارکاری است که این مهم در استان ما نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین است چرا که ورزشکاران رشته سوارکاری سال‌هاست که بلاتکلیف مانده اند و زمینی برای برگزاری کورس  ندارند.

سردار حکمتیان گفت: جا دارد مسئولین استانی این مهم را در دستور کار قرار دهند و این مشکل را برای همیشه پایان دهند چرا که همه ساله برای برگزاری مسابقات کورس باید هزینه های زیادی متحمل شوند تا بتوانند یک مسابقه برگزار کنند.

این فرمانده ادامه داد: استان ما چون پیشینه دیرینه ای در نگهداری اسب و اسب سواری دارد و قوم لر را با بلوط، اسب و برنو می شناسند پس می طلبد برای حفظ این ارزش مسئولین دست یاری به جامعه سوارکاری استان دهند و آنها را حمایت ویژه کنند.

افسانه کمالی رستمی سرپرست هیئت سوارکاری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از روزی که سرپرستی هیئت سوارکاری استان را برعهده گرفتم سعی و تلاشم بر این بوده است که تغییر و تحولی در هیئت ایجاد کنم و در یک فضای کاملا دوستانه و با همدلی کامل تمامی سوارکاران را گرد هم جمع کنم و این رشته پرطرفدار را گسترش دهم و باعث رونق این صنعت گردشگری و ورزشی شوم.

برای برگزاری کورس پائیزه سردار حکمتیان بیش از حد انتظار ظاهر شدند و زمین مورد نظر را با ماشین آلات راهسازی خود برای برگزاری پیست آماده کردند و در اختیار هیئت گذاشتند.

وی گفت: در برگزاری این مسابقه اداره کل میراث فرهنگی استان هم ما را تنها نگذاشتند و با ما برای برگزاری این مسابقه همکاری های لازم را داشتند. مسابقه امروز از سطح خوبی برخوردار بود و سوارکاران از جنوب کشور، استان های چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس در این مسابقه شرکت کردند که در این مسابقه  تعداد شرکت کنندگان  ۳۰ نفر بودند که در چهار گروه با هم به رقابت پرداختند که در پایان به قهرمانان و نائب قهرمانان هر گروه جوایزی اهدا گردید.

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520664

مهمترین اخبار ایران و جهان: