نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 22:12

خدمت رسانی به زائران اربعین حرمتی برای تحول عالم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خدمت به زائران اربعین تنها یک مسئله عملی در یک جمع نیست بلکه حرکت عمده در سطح جهان برای تحول عالم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با رئیس و اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات و ستاد اربعین استان اظهارداشت: بسیار شکرگذار خداوند باشید آنچه که خداوند شما را به کار گرفته زوایای مختلفی دارد که هر کدام دارای ارزش های بی نهایتی است.

 وی تصریح کرد: خدمت به زائران تنها یک مسئله عملی در یک جمع  نیست بلکه حرکت عمده در سطح جهان برای تحول عالم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: از سوی دیگر مراسم پیاده روی اربعین معجزه ای از بیانات رسول اکرم(ع) که ایشان در مورد شخصیت وجودی امام حسین (ع) در سال های کودکی بیان کردند که سفینه النجات هستند و این ویژگی تنها مختص شخصیت امام حسین (ع) بوده و چون پیامبر به علم الهی متصل بودند از این موضوع آگاهی داشتند و این یک معجزه است.

عبادی، مسئله اربعین را یک مسئله ویژه دانست و افزود: برای بقیه ائمه و خود رسول اکرم(ص) اربعین نداریم اما در کنار این همه زیارت های معتبراز علامت های پنجگانه ای که برای مومنان واقعی اعلام شده یکی زیارت اربعین است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کسی رمز موضوع اربعین و شرکت میلیون‌ها انسان در این مراسم را ندانسته است، یادآور شد: اربعین امام حسین (ع) اوضاع جهان را تغییر داده و از یک پیچ تاریخی که نجات انسان از زیربار تفکر لیبرالی بوده را نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اربعین، درعالمی که پر از ظلم و جور بوده زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) می شود و تغییر عالم به عدل آنچه که امام علی (ع) فرموده است.

عبادی ادامه داد: امروز می بینیم از سراسر جهان حتی مردم جهان غرب در اربعین حسینی همپای بقیه کشورها حرکت می کنند و به کربلا می آیند و بزرگترین مقام دینی مسیحیان هم در مقابل حرم مطهر امام حسین (ع) به خاک می افتد.

وی با اشاره به پیچ تاریخی که مقام معظم رهبری به آن تأکید داشته اند گفت: رد کردن این پیچ کار می خواهد و تنها از دور نگاه کردن کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سرمایه تمدن اسلامی، عدالت خواهی اسلامی است، خاطرنشان  کرد: خدمت رسانی به زائر یک اندیشه و تمدن بوده و خادمان این مسیر مصداق آن هستند.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1522164

مهمترین اخبار ایران و جهان: