نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 09:48

بهره‌برداری ۱۷ طرح صنعتی و معدنی همزمان با هفته دولت در سمنان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح ۱۷ طرح صنعتی و معدنی این استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال همزمان با آغاز هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یادگار احمدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران از افتتاح ۱۷ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال همزمان با آغاز هفته دولت در این استان خبر داد.

وی افزود: این ۱۷ طرح صنعتی و معدنی همزمان با هفته دولت با حضور مسؤولان استانی در شهرستان‌های سمنان، گرمسار، شاهرود، دامغان، آرادان و مهدی‌شهر و سرخه افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده در این واحدها، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این واحدها برای حدود ۸۰۰ نفر شغل مستقیم و برای۱ هزار و۲۰۰  نفر شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

احمدی تصریح کرد: طرح‌های قابل‌افتتاح در زمینه‌های مختلف تولید فروسیلیسیم با سیلیکون بیش از ۵۵ درصد وزنی، مصالح ساختمانی، برش انواع سنگ روغن تصفیه مجدد، انواع مقره کامپوزیتی، برق گیر فشارقوی، محصولات و فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی، مواد غذایی، ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی، فرآوری مواد معدنی، انواع دستگاه یو.پی.اس، نمک خوراکی تصفیه‌شده با کاربرد در صنایع غذایی و عملیات جوشکاری انفجاری فلزات هستند که در هفته دولت فعالیت خود را آغاز می‌کنند و به چرخه تولید استان سمنان ملحق می‌شوند.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463420

مهمترین اخبار ایران و جهان: