نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 09:23

«آواز خاموش» شنیدنی شد/ یک ملودی برای «خاطرات ترک خورده»

آلبوم‌های «آواز خاموش» و «عطر خنک تو» عنوان ۲ اثر موسیقایی در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران است که به تازگی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، «آواز خاموش» با هنرمندی مسعود میرزایی، امین میرزایی و مجتبی شاهزیدی و «عطر خنک تو» با آهنگسازی فرید ابراهیمی عنوان ۲ اثر موسیقایی هستند که به تازگی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

آلبوم «آواز خاموش» اثری با کلام در ژانر موسیقی ایرانی است که با نغمه‌پردازی مسعود میرزایی دمابی، تنظیم امین میرزایی و و صدای مجتبی شاهزیدی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

«آواز خاموش» با شعر مسعود میرزایی، «بال خیال» با شعر مسعود میرزایی، «غزال آرزو» با شعر امیرحسین راد، «دیده دریا» با شعر حافظ، «سرمست» با شعر امین حسن راد، «شاخ نیلوفر» با شعر سیمین بهبهانی به همراه تک‌نوازی سنتور، تک‌نوازی نی، تک‌نوازی کمانچه، تک‌نوازی تار قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

مسعود میرزایی دمابی نوازنده سنتور، روح‌الله الله‌دادی نوازنده نی، امین میرزایی نوازنده نی، امین میرزایی نوازنده کمانچه، سامان صادقیان نوازنده تار، مصطفی هاشم‌زاده نوازنده تمبک، توحید وحید صدابرداری، میکس و مسترینگ گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

آلبوم «آواز خاموش» با شماره مجوز ۱۴۰۲-۳۰۷۵ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت کتابخانه ملی ۳۱۸۴۵ کتابخانه ملی در دسترس شنوندگان موسیقی ایرانی قرار گرفته است.

«آواز خاموش» شنیدنی شد/ یک ملودی برای «خاطرات ترک خورده»

وقتی «عطرخنک تو» موسیقی می شود

«عطرخنک تو» نیز عنوان یکی دیگر از آثار منتشر شده در حوزه موسیقی است که به تازگی با آهنگسازی فرید ابراهیمی در قالب یک اثر بی کلام منتشر شده است.

«بعدتو»، «عطرخنک تو»، «کافه گرامافون»، «عصیان»، «خاطرات ترک خورده»، «مقداری عشق»، «ردپای توام»، «ازتو می مردم» عنوان قطعاتی هستند که در این آلبوم پیش روی شنوندگان قرار گرفته است.

پوریا مهدی و بنیامین فزونیان نوازندگان گیتار کلاسیک، بهنام رهنما، بنیامین فزونیان، محمد امین سعیدی نوازندگان گیتار الکتریک، بهنام رهنما نوازنده گیتار کلاسیک، طاهر علی رمضانی و سینا زند نوازندگان گیتار باس، فرید ابراهیمی و وحید کریمی نوازندگان پیانو، سینا زند نوازنده ویولن و ویولا، دانیال شهرتی نوازنده فلوت، مهیار غضنفری و احسان بسی خواسته نوازندگان کمانچه، فرید ابراهیمی نوازنده درامز، محمد زرنوش نوازنده کلارینت و ساکسفون، فرید ابراهیمی نوازنده پرکاشن، امید اصغری میکس و مسترینگ گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

«آواز خاموش» شنیدنی شد/ یک ملودی برای «خاطرات ترک خورده»

فرید ابراهیمی از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی بوده که از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرده و در حوزه نوازندگی درامز، سازهای کوبه ای، پیانو و گیتارکلاسیک به مهارت دست پیدا کرئده است. وی از سال ۸۵ در زمینه موسیقی پاپ کار کرده و در کنار موسیقی کار صدابرداری، میکس و مسترینگ هم انجام می‌دهد.

از فعالیت های فرید ابراهیمی در این زمینه، می‌توان به صدابرداری، میکس و مسترینگ تمامی سازها از چند آلبوم اولیه (پرواز همای)، گروه مستان و همچنین بیش از ۶۰ تک ترک اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482420

مهمترین اخبار ایران و جهان: