نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 21:50

110 هزار زائر اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران اطعام شدند

قم- رئیس ستاد مردمی اربعین مسجد مقدس جمکران گفت: از ابتدای فعالیت موکب این مکان مقدس بیش از 110 هزار زائر ایرانی و غیرایرانی اربعین در سه وعده صبحانه، ناهار و شام اطعام شدند.

ابراهیم صدوقی امروز در گفت وگو با خبرنگار مهر در قم با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران از ششم ماه صفر با برپایی موکب در شبستان امام حسن عسکری(ع) میزبان زائران ایرانی و غیرایرانی اربعین حسینی است، اظهار کرد: خادمان این مکان مقدس در هشت روز فعالیت این موکب به صورت شبانه روزی خدمات مختلفی از جمله اسکان، اطعام در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، خدمات درمانی و بهداشتی، خدمات فرهنگی و … را به زائرین کربلای معلی ارائه دادند.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت موکب مسجد مقدس جمکران، 16 هزار و 809 زائر در شبستان امام حسن عسکری(ع) اسکان یافته و از این خدمات بهره مند شدند.

رئیس ستاد مردمی اربعین مسجد مقدس جمکران افزود: همچنین در سه وعده صبحانه، ناهار و شام بالغ بر 110 هزار و 427 پرس غذای گرم در این شبستان و موکب حضرت زهرا(س) واقع در باب المعصومه(س) بین زائران مسجد مقدس جمکران توزیع شده است.

صدوقی با اشاره به اینکه این موکب تا پایان ماه صفر میزبان زائران کربلای معلی در مسیر بازگشت از سفر معنوی اربعین است، خاطرنشان کرد: با عنایت به بازه زمانی 25 روزه فعالیت این موکب در شهر قم، قطعاً پذیرایی شایسته از خیل عظیم زائران حسینی بدون حمایت و همیاری دستگاه های ذیربط امکان پذیر نیست و امیدواریم دستگاه هایی که متولی امور زائرین در استان قم هستند بیش از پیش در خدمت رسانی به زائرین اربعین، یاری گر مسجد مقدس جمکران باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479364

مهمترین اخبار ایران و جهان: