نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 08:56

سایت هواشناسی شهرقدس راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه تمام شهرستان‌های استان تا پنج سال آینده تحت پوشش ایستگاه‌های هواشناسی قرار می‌گیرند گفت: ایستگاه هواشناسی شهرستان قدس با ۲ میلیارد بودجه و ۷ سنجنده اندازه‌گیری راه‌اندازی می‌شود.

مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: شهرستان قدس فاقد ایستگاه هواشناسی بوده که با استقرار این سیستم اطلاعات و داده‌ها به پیش‌بینی بهتر و خدمت‌رسانی مسوولان در بخش توسعه استان و شهرستان کمک می‌کند.

وی گفت: برای احداث سایت هواشناسی شهرقدس حدود 2 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که 500 میلیون تومان آن از اعتبارات استان و یک و نیم میلیارد تومان دیگر از بودجه ملی سازمان هواشناسی کشور تهیه شده است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: تلاش می‌کنیم یکی از طرح‌هایی که در سریع‌ترین زمان انجام خواهد شد، این ایستگاه باشد تا بتوانیم دهه فجر امسال افتتاح کنیم. 

وی با اشاره به اینکه در استان تهران 12 ایستگاه سینوپتیک و 5 ایستگاه اقلیم شناسی وجود دارد که بعضی از آنها خودکار و تعدادی دیگر سنتی است، ادامه داد: ایستگاه اقلیم‌شناسی شهرستان قدس از جدیدترین ایستگاه‌های هواشناسی خواهد بود که دارای 7 سنجنده اندازه‌گیری است. 

غلامی گفت: برنامه‌ریزی شده تا طی 5 سال آینده تمام شهرستان‌های استان تهران را تحت پوشش شبکه ایستگاهی باران‌سنجی، اقلیم‌شناسی و سینوپتیک قرار دهیم.

پایان پیام/67075

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480764

مهمترین اخبار ایران و جهان: