نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 10:35

مطالبات گندم کاران استان سمنان تا پایان شهریور پرداخت می‌شود

سمنان-مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه بخش عمده مطالبات کشاورزان استان پرداخت شده است، گفت:مابقی مطالبات طبق قول سازمان برنامه و بودجه تا پایان شهریورماه پرداخت می شود.

عبدالرحیم تحصیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم و پرداخت مطالبات گندم کاران استان سمنان بیان کرد: تاکنون ۷۵ هزار و ۹۷۵ تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شده که نسبت به سال قبل ۱۸.۵ درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه این میزان رشد در میزان تولید گندم استان سمنان در حالی رخ داده که در تنش آبی شدیدی نیز هستیم، تاکید کرد: این امر نشان می‌دهد که کشاورزان ما به سمت کشت‌های کم آب بر اما پر بازده و ارقام مناسب‌تر حرکت کرده اند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان درباره مطالبات گندم کاران و گلایه کشاورزان از تأخیر در پرداخت نیز بیان کرد: ۸۵۳ میلیارد تومان از وجه گندمی که از کشاورزان استان سمنان خریداری شده معادل ۹۷.۷ درصد پرداخت شده است.

تحصیلی با بیان اینکه مطالبات گندم کاران بنا به ترتیب برداشت و زمان تحویل محصول به مراکز خرید تضمینی پرداخت شده است، تاکید کرد: این مبلغ از قرار هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان واریز شده است.

وی با بیان اینکه مابقی قیمت مصوب دولتی تا قیمت قطعی ۱۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم معادل ۲۶۴ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد، ابراز کرد: طبق اعلام رئیس برنامه و بودجه به نظر می‌رسد که این وجوه تا پایان شهریورماه به حساب کشاورزان واریز شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480820

مهمترین اخبار ایران و جهان: