نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 23:34

کرملین: اوضاع در نیجر نگران‌کننده است

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز با نگران‌کننده توصیف‌کردن اوضاع در کشور نیجر گفت: مسکو از احیای سریع حاکمیت قانون در این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که کشورش از بازگشت فوری حاکمیت قانون در نیجر حمایت می کند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص ادامه داد: همه طرف‌ های درگیر در نیجر را به خویشتن داری دعوت می‌ کنیم. وضعیت در این کشور بسیار نگران کننده است.

«دیمیتری پسکوف» در ادامه افزود: ما با توجه فراوان وضعیت نیجر را دنبال کرده و از احیای سریع حاکمیت قانون در این کشور حمایت می‌ کنیم. همچنین از همه طرف‌ ها می‌ خواهیم خویشتنداری کرده تا این امر منجر به تلفات انسانی نشود.

وی خاطر نشان کرد: طبیعتا می‌ خواهیم نیجر به مسیر قانون اساسی بازگردد و به انجام وظایف بزرگی که در مسیر توسعه این کشور قرار دارد، ادامه دهد.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیاست ایالات متحده در قبال اوکراین مغایر با هنجارهای بین المللی است و منجر به وخامت بیشتر اوضاع امنیت در اروپا خواهد شد.... گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان هم برای روز چهارشنبه هفته جاری برنامه ریزی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420664

مهمترین اخبار ایران و جهان: