نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 15:34

مدیریت پدیده گرد و غبار در استان تهران یک موضوع ملی است

تهران- مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر شناسایی چشمه‌های استانی و فرا استانی گرد و غبار گفت: رسیدگی و مدیریت پدیده گردوغبار در استان تهران یک موضوع ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه کمیته اضطرار پدیده گرد و غبار استان تهران که در اداره کل مدیریت بحران استان تهران و با حضور اعضای عضو ستاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پدیده گرد و غبار در استان تهران یک موضوع ملی است و نباید فقط به برگزاری جلسات بسنده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه در حوزه تهدیدات گردوغبار ضروری است که چشمه‌های گردوغبار داخل استانی شناسایی شوند گفت: با شناسایی این چشمه‌ها می‌توان راهکارهایی را ارائه داد.

یزدی مهر با اشاره به اینکه چشمه‌های گردوغبار در استان‌های همجوار نیز از اهمیت ویژه برخوردار هستند افزود: ضروری است که همفکری و گفتمان با استان‌های درگیر و استفاده از درس آموخته‌های این مناطق در خصوص مواجهه با گردوغبار در دستور کار اعضای کمیته قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران عنوان داشت: نکته با اهمیت بعدی، بررسی آسیب پذیری‌های استان از کشورهای همجوار است که می‌توان این موضوع را از طریق سازمان‌های مربوطه پیگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته بالغ ۲۰ جلسه در حوزه گردوغبار برگزار شد بیان داشت: استفاده از درس آموخته‌های مراکز علمی و دانشگاهی استان‌های دیگر می‌تواند در حل این معضل در استان تهران راهگشا باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419920

مهمترین اخبار ایران و جهان: