نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 20:30

روسیه: جنگنده سوخو- ۲۵ اوکراین سرنگون شد

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یک فروند جنگنده سوخو- ۲۵ اوکراین در منطقه نیکولایوکا در دونتسک سرنگون شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در محور خرسون حدود ۳۰ سرباز اوکراینی کشته و تجهیزات آنها نیز منهدم شده اند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: ۱۱ حمله دشمن در محور دونتسک دفع شد؛ بیش از ۲۲۰ نظامی کشته و شماری از تجهیزات کی یف منهدم شد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند:در محورهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا تلفات دشمن بالغ بر ۲۷۵ نظامی، ۳ دستگاه تانک و هویتزرهای پالادین، ام-۷۷۷و اف اچ-۷۰ بود.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: نیروهای مسلح روسیه کارگاه مونتاژ پهپادهای نیروهای مسلح اوکراین در منطقه خارکیف را منهدم کردند. یک فروند سوخو- ۲۵ اوکراین توسط سامانه‌ های پدافند هوایی در منطقه نیکولایوکا در دونتسک سرنگون شد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420520

مهمترین اخبار ایران و جهان: