نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 09:49

رتبه ۸ زنجان در ضریب پوشش اعضای فعال صندوق بیمه اجتماعی

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر رتبه استان زنجان در ضریب پوشش اعضای فعال صندوق در رتبه ۸ کشوری قرار دارد، گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری صندوق ۱۶ میلیارد تومان به عنوان حقوق و مستمری به اعضا پرداخت کرده است.

محمد اسماعیلی، مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با بیان اینکه مجموعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است، اظهار داشت: از زمان تاسیس تا به امروز یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عضو فعال و ۳ میلیون نفر هم عضو صندوق بیمه اجتماعی شده است.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان تعداد کل اعضای صندوق استان را ۵۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این میزان ۶۰ درصد آنها سرپرست خانوار و ۳۰ درصد هم سایر هستند.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار و ۸۹۰ نفر هم عضو فعال در سطح استان داریم، ادامه داد: در حال حاضر رتبه استان زنجان در ضریب پوشش اعضای فعال صندوق در بین استان‌های کشور در رتبه ۸ قرار دارد که این رتبه نسبت به سنوات قبل بهبود پیدا کرده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در بحث ضریب پوشش سال گذشته در رتبه نهم کشوری قرار داشتیم، افزود: تعداد عضویت اعضای فعال صندوق نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۹ درصد با کاهش روبه رو بودیم.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان اضافه کرد: علت اصلی این موضوع هم آن است که در ابتدای امسال مبلغ حق بیمه نزدیک صد درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه بیان داشت: در مدت سه ماهه نخست سال‌جاری ۲۰ میلیارد تومان صندوق از مردم استان وصول داشته و ۱۶ میلیارد تومان هم به عنوان حقوق و مستمری طی زمان مذکور پرداخت کرده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در طی چهار ماهه نخست سال‌جاری، تعداد عضویت بانوان در صندوق ۳۹۳ نفر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش صد در صدی داشته است، افزود: همچنین در طی این مدت تعداد عضویت تمدیدی ۹ هزار و ۸۲۸ نفر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه تعداد کارگزاری‌های فعال در سطح استان ۳۵ دفتر است، یادآور شد: در حال حاضر شرایط عضویت در صندوق به این صورت است که همه ساکنین روستاها و مناطق شهری زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در صورتی که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن داشته باشند می‌توانند عضو مجموع شده و از خدمات بیمه اجتماعی استفاده کنند.

وی ادامه داد: صندوق برای پرداخت حق بیمه ۸ سطح اختیاری در نظر گرفته است، به طوری که فرد در زمان عضویت می‌تواند از بین ۸ سطح به طور اختیاری استفاده کند. 

اسماعیلی پایین‌ترین سطح حق پرداخت بیمه را حدود ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بالاترین سطح برای یک سال ۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان است و قابلیت پرداخت اقساطی را نیز دارد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431720

مهمترین اخبار ایران و جهان: