نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 19:14

در دولت سیزدهم ۱.۴ میلیون نفر به مددجویان بهزیستی اضافه شد

وزیر رفاه گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ۱.۴ میلیون نفر تخت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدصولت مرتضوی، در مراسم سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی و تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر، افزود: در طول دو سال عمر دولت سیزدهم، بالغ بر ۴۰۰ هزار خانواده و در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

وی گفت: در این بازه زمانی بالغ بر ۳۵ هزار واحد مسکونی از محل منابع عمومی و با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان و … احداث و به مددجویان واگذار شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اصلاح آئین‌نامه قانون حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، اظهار داشت: با تصمیم به‌موقع دولت و اصلاح قانون، تراکم کودکان در مراکز دولتی و خصوصی کاهش یافته و جمعیت ۳۵۰ نفری در مراکز نگهداری به ۴۰ نفر تقلیل یافته است که این افراد هم کسانی هستند که تحت مراقبت‌های شدید پزشکی قرار دارند و امکان خروج از این مراکز را ندارند.

مرتضوی با تقدیر صمیمانه از خانواده‌های فرزندپذیر، گفت: معلولیت‌های ژنتیکی با توجه به پیشگیری‌ها و غربالگری‌ها کاهش یافته است اما بروز حوادث جاده‌ای همچنان موجب افزایش آمار افراد دارای معلولیت می‌شود که امیدواریم این نوع از معلولیت هم کاهش یابد.

وی افزود: همچنین در سال گذشته کمک‌هزینه مراکز نگهداری و مستمری خانواده‌های تحت‌پوشش سازمان بهزیستی ۲ بار افزایش یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366820

مهمترین اخبار ایران و جهان: