نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 20:16

معاون استاندار پای درددل مردم از روستایی که آب ندارد تا معابری که خاکی است+ فیلم

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از مدیران حوزه عمرانی از جمله مدیرکل دفتر امور شهری و مدیرکل دفتر روستایی پاسخگوی مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ برنامه دیدار مردمی معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمع کثیری از مراجعین در دفتر معاونت عمرانی برگزار شد.

در این روز پرکار و شلوغ علی محمد روستا معاون عمرانی استاندار به همراه تعدادی از مدیران حوزه عمرانی از جمله مدیرکل دفتر امور شهری و مدیرکل دفتر روستایی پاسخگوی مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف بود.

برخی از مراجعین نسبت به وضعیت زندگی خود در حاشیه شهر یاسوج گلایه‌هایی داشتند چرا که آنها اکنون از کمترین امکانات مثل آب و برق و گاز درست چسبیده به مرکز استان برخورد نیستند که معاون عمرانی استاندار دستور داد این مشکل به صورت کلی در همه نقاط کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی و احصا شود تا برنامه‌ریزی مدونی برای این مشکل شود.

همچنین در این جلسه عنوان شد که به دلیل نظارت‌های ضعیف برخی از دهیاران در مناطق حاشیه‌ای شهر یاسوج بر روی ساخت و سازها موجب بروز چنین مشکلاتی شده است.

در ادامه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیگیر آسفالت معابر میمند از توابع بخش پاتاوه شد که طبق اعلام دهیار منطقه برای چند بار زیرسازی انجام گرفته قیرپاشی شده اما آسفالت در بخش اعظمی از معابر میمند صورت نگرفته که معاون عمرانی استاندار پی‌گیر این موضوع از سوی دستگاه‌های مربوطه و به خصوص بنیاد مسکن شد.

همچنین در این نشست برخی از مردم در خصوص جابجایی تیرهای برق در روستاهای خودشان و کم کاری و اهمال اداره برق به شدت معترض بودند که معاون عمرانی استاندار نیز قول پیگیری آن را داد.

یکی دیگر از مشکلات مربوط به وضعیت آب آشامیدنی و سایر خدمات در یکی از روستاهای منطقه سقاوه بود روستا نشینانی که چندین سال پیش به دلیل رانش زمین روستای خود را ترک کرده و در قسمتی دیگر اسکان پذیرفته بودند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص دستور پیگیری یک هفته‌ای و سریع به دستگاه‌های مانند جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای را داد تا هرچه زودتر جلسه‌ای برگزار کنند و اجازه ندهند کام مردم بیش از این تشنه بماند روستا نشینانی که به تعداد ۸۰ نفر بوده وضعیت خوبی در زمینه‌های مختلف ندارند آنها چشم امید خود را به دولت انقلابی دوخته‌اند تا پای کار بیایند.

مدیرعامل آبفای استان هم گفت که یک چاه آب آنجا حفر شده و می‌گویند متعلق به جهاد کشاورزی است که اگر مشکل آن را برطرف کنند ما نیز پیگیر آن خواهیم بود.

اما یکی از مشکلات اصلی دیگر در خصوص دسترسی روستاها در مناطقی مانند دشت و روم در یاسوج بود که معتقد بودند کار گذاشتن نیوجرسی موجب شده راه طولانی را برای رسیدن به روستاهای خود می‌بایست طی کنند و خواستار این بودند که در مقابل ورودی روستاهای آنها در جاده اصلی موانع برداشته شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شدت با این عقیده مخالف است و می‌گوید اگر قرار است هر روستایی راه خود را در جاده اصلی باز کند باید منتظر تصادفات سنگین و خونین بود اما با گذاشتن نیوجرسی در جاده‌هایی مثل گندی خوری و دشتروم ۴۰ تا ۵۰ درصد تصادفات منجر به مرگ کمتر شده است.

معاون عمرانی استاندار کهکیلویه و بویراحمد گفت: باید عادت به نظم و انضباط و قانون کنیم و بدانیم که اگر در جاده حائل گذاشته شده برای جلوگیری از مرگ و میر و تصادفات خطرناک و سنگین است چه اشکالی دارد که ما دو تا سه کیلومتر جلوتر برای دسترسی به روستاهای خود مسیر را طی کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432864

مهمترین اخبار ایران و جهان: