نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 16:11

انجام عمل جراحی تومور بزرگ بالای ۱۰ سانتی متر در شیراز

تیم پزشکان بیمارستان حاج محمداسماعیل امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی شیراز در یک عمل جراحی پیچیده، موفق به برداشتن توموری بزرگ در بیمار 67 ساله مبتلا به یکی از سرطان های نادر در ناحیه صورت و تخلیه کامل نیمی از صورت بیمار، در فاز نخست درمان شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا ملک نسب، مدیر بیمارستان امتیاز با اعلام این خبر گفت: گروه پزشکی فک و صورت بیمارستان امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی شیراز به عنوان بزرگ ترین مرکز انجام عمل تومورهای تهاجمی و بدخیم فک و صورت در جنوب کشور به شمار می رود.

او با بیان اینکه ماهانه نزدیک به ۵۰ بیمار مبتلا به انواع تومور به این مرکز مراجعه می کنند و به طور متوسط، حدود ۲۰ بیمار مبتلا به انواع بدخیم تومور بوده و نیاز فوری به عمل جراحی دارند، از امکان خدمت رسانی به این بیماران خبر داد.

سرپرست تخصصی گروه جراحی فک و صورت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در مورد این عمل جراحی گفت: بیمار پیرمرد ۶۷ ساله که در ناحیه فک بالا دچار تورم همراه با خونریزی های شدید از بینی بود و با تلاش تیم جراحان فک و صورت بیمارستان، پس از یک عمل ۶ ساعته، تومور به صورت کامل خارج شد.

دکتر حسین دانسته افزود: در حال حاضر حال بیمار خوب است و امیدواریم در فاز بعدی عمل با کمک پروتزهای مصنوعی، کار ترمیم چهره و توانبخشی در راستای ترمیم زیبایی صورت و بهبود شرایط صحبت کردن بیمار نیز انجام شود.

او اضافه کرد: این نوع تومورها در صورت تاخیر در درمان می تواند به سایر بخش های بدن مانند مغز، ریه، کبد و حتی استخوان ها نیز سرایت کند.  

دکتر دانسته با بیان اینکه از هر یک ملیون نفر در دنیا، چهار نفر به این ضایعه تومور بدخیم دچار می شوند، علت این نوع سرطان ها را علاوه بر قرار گرفتن افراد در معرض تابش اشعه یا عوامل سرطان زا، تغییرات ژنتیکی محیط زندگی شخص و یا فاکتورهای ژنتیکی فرد عنوان کرد.

پایان پیام/ن

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434220

مهمترین اخبار ایران و جهان: