نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 08:41

تولید برنج و مرکبات مازندران به‌علت بی‌تدبیری زیر ضربه قرار گرفته است

نماینده مردم ساری و میاندورود گفت: تولیدات برنج، مرکبات و طیور مازندران به‌خاطر بی‌تدبیری مدیران استانی و دولت زیر ضربه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، منصورعلی زارعی با اشاره به اینکه ده‌ها هزار تن برنج تولیدی کشاورزان مازندران هنوز در انبارها قرار دارد و یا با قیمت کمتر از هزینه تولید به فروش می‌رسد، اظهار کرد: تولیدات برنج، مرکبات و طیور مازندران به‌خاطر بی‌تدبیری مدیران استانی و دولت زیر ضربه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مازندران در تعطیلات و روزهای مختلف سال میزبان میلیون‌ها مسافر از نقاط مختلف کشور است، افزود: دولت چرا فکری برای کمک به مازندرانی‌ها بخاطر صبوری در پذیرایی مستمر از جمعیت مسافر شناور و دو برابری جمعیت ساکن استان نمی‌کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر در افتتاح نیروگاه زباله‌سوز ساری، گفت: چرا اولتیماتوم ۶ ماهه رئیس جمهور برای بهره‌برداری از نیروگاه زباله‌سوز ساری به ۲۴ ماه کشیده شده است.

زارعی با بیان اینکه چرا صدها هزار میلیارد تومان از املاک و ویلاهای غیر مولد دولت در ساری و میاندورود  برای کمک به توسعه بخش‌های مختلف استان به‌فروش نمی‌رسد، ادامه داد: برخی دستگاه‌های دولتی مازندران برای آزادسازی زمین‌های مازاد خود برای تهیه مسکن جوانان همکاری نمی‌کنند و به این خاطر مازندران در رده آخر جدول قرار دارد.

وی با اشاره به بحران کم‌آبی در مازندران و عدم کشت شالی در اراضی کشاورزی ساری و میاندورود افزود: وزیر نیرو بخاطر اصرار بر انتقال غیرقانونی آب به استان همجوار از طریق سد فینسک ضمن نقض دستور رئیس جمهور، مسؤول مستقیم خسارت به کشاورزان ساری و میاندورود است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با درخواست از رئیس جمهور برای سفر به استان مازندران گفت: دولت باید به مشکلات کشاورزی ساری و میاندورود رسیدگی کند.

پایان پیام/ ۸۶۰۶۹ /غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433220

مهمترین اخبار ایران و جهان: