نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 17:17

تخلف یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی توسط ۲۲۷ بنگاه در بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: ۳۶ واحد از بنگاه‌های املاک استان به میزان یک‌ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخلف انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: از ۴۱ شهر استان بوشهر در۱۲ شهر بافت فرسوده وجود دارد و به جز عسلویه و جم که بافت فرسوده ندارند، در ۸ شهرستان بافت فرسوده داریم.

وی افزود: در حوزه واگذاری اراضی با بازپرداخت ۹۹ ساله تاکنون بالغ بر یک‌هزار و ۲۶۶ هکتار اراضی‌با همکاری دستگاه‌های مختلف در کارگروه و شوراهای برنامه ریزی الحاق کردیم و ۲ هزار و ۷۷۰ هکتار در مرحله شورای عالی داریم که در نوبت رسیدگی است و عمده آن در شهر بوشهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه واگذاری زمین در حوزه جوانی جمعیت از سال گذشته ثبت نام شروع شد، گفت: اقدامات‌ خوبی در کنار نهضت‌ مسکن بوده است که در این راستا یک‌هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در شهرها به این موضوع اختصاص داده شده است.

دستغیبی از ساماندهی بنگاه های املاک خبر داد و بیان کرد: از بین یک‌هزار و ۷۰۰ بنگاه املاک در استان یک‌هزار و ۴۹۶ بنگاه بازدید و بازرسی شده است که ۳۶ واحد پلمب شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۲۷ واحد به میزان ۱.۸ میلیارد تومان تخلف صورت گرفته بود، اضافه کرد: اقدامات قانونی لازم که از سوی تعزیرات جهت رسیدگی قضائی معرفی شده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر علت این پلمب‌ها عدم داشتن پروانه کسب بوده و علل تخلفات نیز بحث گران فروشی و عدم برچسب و نرخ نامه بوده است.
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434320

مهمترین اخبار ایران و جهان: