نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 13:37

افزایش قربانیان آتش سوزی‌ها در الجزایر به ۳۴ نفر

وزارت کشور الجزایر از کشته شدن 34 نفر از جمله 10 نظامی بر اثر آتش سوزی‌های ناشی از افزایش بی‌سابقه گرما در 16 استان این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت کشور الجزایر اعلام کرد که تعداد قربانیان آتش‌سوزی جنگل‌ها در ۱۶ استان الجزایر به ۳۴ نفر از جمله ۱۰ نظامی افزایش یافته است.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، در این آتش سوزی‌ها ۲۵ نظامی و ۲۶ نفر دیگر هم زخمی شدند.

در این بیانیه تأکید شد که دیروز دوشنبه ۹۷ مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و زمین‌های کشاورزی در ۱۶ استان الجزایر به ثبت رسید.

استان‌های بجایه، البویره و جیجل بیشترین آتش سوزی‌ها را به دلیل وزش باد در این مناطق به ثبت رساندند، به طوری که آتش سوزی به روستاهای پرجمعیت اطراف سرایت کرد و این امر منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی شد و ۱۵۰۰ نفر نیز از مناطق آتش سوزی تخلیه شدند.

وزارت کشور الجزایر همچنین اعلام کرد که ۷۵۰۰ پرسنل آتش نشانی برای مقابله با آتش سوزی در میدان حضور داشتند و ۳۵۰ کامیون به اضافه وسایل هوایی به روند اطفای حریق کمک می‌کردند و این مسئله باعث مهار اکثر آتش سوزی‌ها شده است.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه عملیات اطفا حریق در حال حاضر در شش استان الجزایر ادامه دارد، خواستار رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و اجتناب از نزدیک شدن به مناطقی شد که شاهد آتش سوزی هستند.

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر با ابراز همدردی با خانواده قربانیان، بر ضرورت همبستگی مطلق این کشور در این شرایط سخت تأکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401220

مهمترین اخبار ایران و جهان: