نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 18:24

نرخ بیکاری ۶.۲ درصدی در استان خراسان رضوی

مشهد ـ رئیس خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی به نرخ بیکاری ۶.۲ درصدی در استان خراسان رضوی که کمترین نرخ بیکاری در کشور است اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروز ابراهیمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی «صنعت، اتوماسیون صنعتی، معدن و متالوژی» اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان «ویترین اقتصاد استان» شناخته می‌شود و اگر رشد اقتصادی استان بالاست و نرخ بیکاری در کشور، کمترین، نشان از موفقیت این مجموعه دارد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی با اشاره به حضور غرفه‌های متعدد از استان‌ها و کشورهای مختلف، بیان کرد: این حضور پررنگ و سطح بالای مشارکت شرکت‌ها از کشورهای گوناگون، نشان از سطح کیفی بالای نمایشگاه دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان «ویترین اقتصاد استان» شناخته می‌‎شود، گفت: قطعاً نمایشگاه «صنعت، اتوماسیون صنعتی، معدن و متالوژی» می‌تواند خروجی و آثار مثبت بسیاری را برای خراسان رضوی و مشهد داشته باشد.

ابراهیمی افزود: با وجود اینکه سال گذشته حوزه‌های اقتصادی مثل خدمات و کشاورزی، رشد منفی داشتند، خوشبختانه حوزه صنعت، با ۹.۵ درصد رشد، بالاترین رشد اقتصادی را در سال ۱۴۰۱ را داشت.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی تصریح کرد: بخش زیادی از این رشد اقتصادی، متأثر از برگزاری رویدادهایی چون این نمایشگاه‌هاست؛ در سه ماهه نخست سال جاری نیز رشد اقتصادی استان خراسان رضوی با ۴.۴ درصد رشد، جزو ۵ استان برتر کشور بوده است.

وی با اشاره به نرخ بیکاری ۶.۲ درصدی در استان خراسان رضوی که کمترین نرخ بیکاری در کشور است، گفت: همه این دستاوردها و آمار و ارقام نشان از این دارد که نمایشگاه بین‌المللی مشهد، ویترین اقتصاد استان، به عنوان یکی از حوزه‌های اثرگذار، نقش خود را به بهترین شکل در توسعه اقتصادی خراسان رضوی ایفا کرده است.

جایگاه خراسان در عرصه فولاد شایان توجه است

رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی سطح کیفی نمایشگاه «صنعت، اتوماسیون صنعتی، معدن و متالوژی» را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در عرصه فولاد، نمایشگاه مشهد نشان داده که کشور و استان در جایگاه بسیار خوبی ایستاده ولی هنوز عرصه برای پیشرفت وجود دارد.

مسعود میرزایی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان حسب فرمایشات مقام معظم رهبری، یکی از مهمترین اولویت‌های خود را ورود به عرصه صنایع معدنی و فولادی گذاشته، اظهار کرد: از یکسو، فناوران نخبه‌ای در این عرصه داریم و از سوی دیگر، منابع طبیعی بسیار که می‌توانیم با دیپلماسی فناوری از آنها بهره گرفت.

وی گفت: در نشست‌های مختلفی که با نمایندگان کشورهای همسایه و منطقه در پارک علم و فناوری برگزار می‌کنیم، تاکید شده که پارک استان آماده اییجاد مرکز مبادلات فناوری در این کشورهاست.

رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی سطح کیفی نمایشگاه «صنعت، اتوماسیون صنعتی، معدن و متالوژی» را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه در عرصه فولاد، نمایشگاه مشهد نشان داده که کشور و استان در جایگاه بسیار خوبی ایستاده ولی هنوز عرصه برای پیشرفت وجود دارد.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی با تأسیس پردیس فناوری صنایع معدنی در منطقه خواف، با سرعت بالایی رسوخ فناوری در عرصه‌های فولادی و صنایع معدنی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: قطعاً اتفاقات خوبی در آینده نزدیک در حوزه صادرات فناوری و دیپلماسی فناری در عرصه فولاد و صنایع معدنی شاهد خواهیم بود.

تمرکز بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و خدمات فنی و مهندسی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان خراسان رضوی گفت: یکی از اصلی‌ترین محورهای فعالیتی مدنظر استان، صادرات محصولات صنعتی باید باشد؛ در کنار این، پیگیر خدمات فنی و مهندسی نیز باید باشیم و روی فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز برای بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها، بهره بگیریم.

کاظم شیردل ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی برای برگزاری این رویداد صنعتی در مشهد مقدس، اظهار کرد: شرایط بوجود آمده در این نمایشگاه، فرصت بسیار خوبی برای تولیدکنندگان و صنعتگران و تجار ایرانی و خارجی است.

وی گفت: استقبال خوب صورت گرفته از این نمایشگاه نشان از توانمندی‌های منحصربه‌فرد استان خراسان رضوی و مشهد مقدس دارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در کنار تمرکز بر صنعتی‌کردن فعالیت‌ها، تجارت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تولیدی استان و کشور را در این اتحادیه دنبال کنیم، افزود: تجربه نشان داده که بُعد بین‌المللی چنین نمایشگاه‌هایی را باید تقویت کنیم چراکه توانمندی‌های کشور را باید در معرض دید تمام کشورهای دنیا قرار دهیم.

شیردل تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین محورهای فعالیتی مدنظر استان، صادرات محصولات صنعتی باید باشد؛ در کنار این، پیگیر خدمات فنی و مهندسی نیز باید باشیم و روی فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز برای بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها، بهره بگیریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398520

مهمترین اخبار ایران و جهان: