نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 19:32

کورتوا چشم خورد/آنجلوتی درمانده تر از همیشه

مصدومیت دو بازیکن رئال مادرید تبدیل به کابوسی بزرگ برای این تیم کهکشانی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تنها یک روز از شروع مسابقات لالیگا اسپانیا گذشت تا رئال مادرید دو بازیکن کلیدی خود را به دلیل مصدومیت شدید از دست بدهد.

«تیبو کورتوا» و «ادر میلیتائو» به دلیل پارگی رباط صلیبی دوران نقاهت طولانی مدتی را پشت سر خواهند گذاشت.

مصدومیت شدید کورتوا دو روز قبل از شروع مسابقات لالیگا شوک بزرگی را به رئال مادرید وارد کرد. او در تمرینات رئال مادرید دچار پارگی رباط صلیبی زانوی چپ شد و ماه‌ها از میادین دور خواهد بود. غیبت کورتوا به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان حال حاضر دنیا مشکل بزرگی را برای کارلو آنجلوتی سرمربی مادریدی‌ها در فصل پیش رو ایجاد می‌کند.

حالا سران رئال مادرید باید به سرعت دنبال یافتن و جذب جایگزین برای سنگربان بلژیکی باشند.

نشریه مارکا با انشار جزئیاتی درباره آخرین وضعیت انتخاب جایگزین برای دروازه‌بان مصدوم فعلی مدعی شده است داوید دخه آ و کیلور ناواس دو تن از افرادی هستند که رئال مادرید با آنها گفتگو کرده است تا جایگزین کورتوا در ترکیب تیم شوند.

کورتوا در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشته است: «هیچکس انتظار ندارد چنین چیزی را تجربه کند. اما اکنون باید آن را بپذیرم و به دنبال بازگشتی قدرتمند تر باشم.»

کورتوا چشم خورد/آنجلوتی درمانده تر از همیشه

این مصدومیت کورتوا طولانی‌ترین غیبت او در دوران حرفه ای فوتبالش است. زمانی که او در چلسی بازی می‌کرد تنها یک بار در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ به مدت یک ماه از میادین دور بود. پس از معاینات دقیق‌تر مدت زمان دوری او از مسابقات مشخص خواهد شد. گمانه زنی‌ها حاکی از آن است کورتوا در بهترین حالت می‌تواند خود را به مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا برساند.

شاید بتوان گفت تنها کسی که از این مصدومیت می‌تواند به عنوان پلی بزرگ برای رسیدن به قله‌های فوتبال حرفه ای استفاده کند کسی جز «آندری لونین» نیست. دروازه‌بان ۲۴ ساله اوکراینی که نفر شماره دو و ذخیره‌ی کورتوا بود این فرصت را دارد پیش از آنکه رئال مادرید وارد مذاکره با ستاره‌های دیگر تیم‌ها شود از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کند و خود را به آنجلوتی و کادر فنی اثبات کند.

خبر مصدومیت کورتوا تنها اتفاق تلخ در اردوی رئال مادرید نیست. سه روز پس از مصدومیت شدید بازیکن بلژیکی، اکنون نوبت به ادر میلیتائو رسیده است. باشگاه رئال مادرید اعلام کرده است در جریان پیروزی دو بر صفر این تیم در نخستین بازی لالیگا میلیتائو در دقیقه ۵۰ دچار آسیب دیدگی شد و پس از انجام معاینات پزشکی مشخص شد که او نیز همچون کورتوا دچار مصدومیت در ناحیه‌ی زانوی چپ و پارگی رباط صلیبی شده است.

اکنون نگرانی از آغاز سریال مصدومیت‌ها در رئال مادرید به چشم می‌خورد. میلیتائوی برزیلی سومین بازیکنی است که در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ بیشترین دقایق را در ترکیب رئال مادرید حضور داشته است. آنجلوتی از ۵۱ بازی در ۴۸ بازی از او در ترکیب تیم استفاده کرده است و ۷۸ درصد از مجموع دقایق مسابقات را به میلیتائو بازی داده است.

کورتوا چشم خورد/آنجلوتی درمانده تر از همیشه

اکنون باید منتظر باشیم و ببینیم در آینده چه تغییراتی در ترکیب رئال مادرید رخ خواهد داد و رئال مادرید در نبود دو بازیکن کلیدی خود چگونه فصل را ادامه می‌دهد. هرچند در میان طرفداران رئال مادرید نگرانی از ادامه‌ی سریال مصدومیت‌ها وجود دارد و بسیاری از طرفداران این تیم نگران ادامه دار بودن این مصدومیت‌ها در میان دیگر بازیکنان تیم هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440464

مهمترین اخبار ایران و جهان: