نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 12:36

رشد ۳ برابری کاندیداهای مجلس خراسان شمالی/ جوانان بیشتر آمدند

بجنورد- رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی از رشد بیش از ۳ برابری تعداد کاندیداهای مجلس به نسبت دوره قبل خبر داد و گفت: رده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال بیشتری آمار ثبت نام کننده را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ناهیدی پیش از ظهر دو شنبه در جمع خبرنگاران جزئیات ثبت نام کاندیدای مجلس در خراسان شمالی را تشریح کرد و اظهار داشت: تعداد خانم‌های ثبت نام کننده در خراسان شمالی از میانگین کشوری بیشتر است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در خصوص رده سنی ثبت نام کنندگان نیز گفت: رده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال با تعداد ۹۵ نفر، بیشترین ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده در حالی که در دوره‌ی قبل انتخابات مجلس، بیشترین ثبت نام کنندگان در رده سنی ۴۰ تا ۴۵ نفر قرار داشتند.

وی افزود: با عنایت به اینکه زمان نهایی ثبت نام نامزدها ساعت ۱۸ روز ۲۲ مرداد ماه به پایان رسید اما جمع بندی دقیق آمار سامانه‌های ثبت نام، فرایندی زمان بر است، لذا آمار ثبت نام‌های کامل شده که تا ساعت ۲۳ روز ۲۲ مرداد ماه احصا شده، ۴۴۳ نفر است.

ناهیدی گفت: این رقم برای دوره‌ی قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰ نفر بوده است.

وی اعلام کرد: ثبت نام کنندگان از همه ی قومیت‌ها و اقشار جامعه و تشکل‌ها و احزاب هستند.

ناهیدی به مدارک تحصیلی ثبت نام کنندگان نیز اشاره کرد و گفت: ۳۱۶ نفر از ثبت نام کنندگان در این دوره دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس، ۷۲ نفر دارای دکتری، ۴۲ نفر لیسانس و ۳ نفر نیز فوق دیپلم هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441520

مهمترین اخبار ایران و جهان: