نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 15:10

پهپادهای ایرانی در نمایشگاه صنایع دفاعی روسیه-2023 +ویدئو

خبرگزاری روسیه در گزارشی به بررسی تجهیزات نظامی و پهپادهای پیشرفته ایران در نمایشگاه صنایع دفاعی ارتش روسیه-2023 پرداخته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری تاس با اشاره به نمایشگاه بین المللی صنایع نظامی روسیه ۲۰۲۳ گزارش داد که ایران طیف وسیعی از هواپیماهای بدون سرنشین خود، سامانه‌های جنگ الکترونیک و سامانه‌های شناسایی رادیویی را در این نمایشگاه ارائه کرده است. 

این گزارش افزود: بویژه پهپادهای آرش، ابابیل ۵ و پهپاد کرار و همچنین سامانه‌ جنگ الکترونیک هانتر-۲ که قادر به شناسایی پهپادها از فاصله ۲۰۰ کیلومتری است در غرفه دفاعی ایران در نمایشگاه روسیه به نمایش گذاشته شده است. 

تصاویر و ویدئوهای خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نشان می‌دهد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور با هیات همراه از غرفه ایران در این نمایشگاه بازدید کرده و ضمن رایزنی با مسئولان غرفه از نزدیک تجهیزات دفاعی و پهپادهای ایرانی را مشاهده و بررسی کرده است. 

 

یکی از مسئولان غرفه ایران در نمایشگاه به رسانه‌های روس تاکید کرده است که تهران برای همکاری دفاعی با روسیه کاملا آماده است. 

تاس با اشاره به تجهیزات دفاعی مختلف ایران در این نمایشگاه اضافه کرد، علاوه بر این، این غرفه دارای پهپاد ترکیبی «شاهین»؛ اولین پهپاد دیجیتال ساخت ایران نیز هست. شاهین مجهز به پنج موتور الکترونیکی، قادر است دو تا سه ساعت در حرکت باشد و به حداکثر ارتفاع پروازی در حدود چهار کیلومتر میرسد.

خبرگزاری تاس در ادامه گزارش خود درباره غرفه ایران در این نمایشگاه افزود: غرفه ایران که شامل چند بخش است همچنین دارای بمب‌های هدایت شونده GB125، هواپیماهای آموزشی یاسین، و موشک کروز ضد کشتی CM-300  نیز هست. 

نمایشگاه فنی-نظامی ۲۰۲۳ ارتش روسیه در مرکز نمایشگاهی پاتریوت در مسکو بین روزهای ۱۴ تا ۲۰ اوت(۲۳ تا ۲۹ مرداد) در حال برگزاری است. 

 

طبق گزارش تاس، حدود ۱۵۰۰ شرکت دفاعی پیشرو روسیه در نمایشگاه و برنامه‌های تجاری این نمایشگاه شرکت خواهند کرد و در مورد توسعه و پیشرفتهای نیروهای مسلح روسیه و صنایع دفاعی و همچنین امکان همکاری دفاعی با سایر کشورها بحث خواهند کرد. همچنین 85 شرکت و سازمان خارجی از هفت کشور نیز در این نمایشگاه حاضر هستند. 

این رویداد را وزارت دفاع روسیه سازماندهی و برنامه‌ریزی کرده است. 

 

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442064

مهمترین اخبار ایران و جهان: