نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 08:55

نشریه IJNS دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بزرگترین پایگاه استنادی جهان نمایه شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از نمایه (Index) شدن نشریه علمی پژوهشیInternational Journal of Nutrition Sciences با نام اختصاری IJNS و متعلق به این دانشگاه، در پایگاه Scopus؛ بزرگترین پایگاه استنادی جهان، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهاشم هاشم پور ضمن تبریک این دستاورد علمی و سپاس از مدیر مسوول، سردبیر، و اعضای هیات تحریریه این نشریه گفت: IJNS دوازدهمین نشریه از مجموعه نشریات علمی پژوهشی این دانشگاه است که در پایگاه SCOPUS نمایه می شود.

او همچنین در خصوص نشریه علمی پژوهشی IJNS توضیح داد: این نشریه که همه زمینه‌های موضوعی علوم تغذیه را پوشش می‌دهد، به صورت فصلنامه و به زبان انگلیسی منتشر می شود و دسترسی رایگان به مقالات آن در وب‌گاه نشریه به نشانیhttps://ijns.sums.ac.ir/  فراهم است.

این مسئول افزود: بهبود کیفیت و ارتقای نمایه شدن نشریات علمی پژوهشی دانشگاه، یکی از رویکردهای گروه نشریات و کتب مدیریت اطلاع رسانی و منابع علمی این معاونت است و این موفقیت با پیگیری انجام شده، انجام ارزیابی فنی، ارسال درخواست به پایگاه Scopus توسط دفتر گروه نشریات و کتب دانشگاه و همکاری دست اندرکاران این نشریه به دست آمده است.

هاشم پور اظهار امیدواری کرد که این موضوع سبب ارتقای کیفی روزافزون نشریه و افزایش اعتبار علمی دانشگاه در سطح بین ‏المللی شود.

پایان پیام/ س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364920

مهمترین اخبار ایران و جهان: