نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 12:00

رشد 35 درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از رشد 35 درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان در سال 1402 نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهارک نصر امروز در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: بعد از ابلاغ دستورالعمل اجرایی قانون بودجه 1402 بودجه با توجه به مواردی که در دستورالعمل درج شده بود، اقدام به توزیع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کردیم.

وی افزود: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال 1402 رقم یک هزار و 595 میلیارد تومان است که از این میزان، یک هزار و 492 میلیارد تومان از محل منابع عمومی و 103 میلیارد تومان هم از محل منابع اختصاصی است که به نسبت سال گذشته 35 درصد رشد داشته است.

نصر با اشاره به اهمیت رعایت تعادل در توزیع اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: سال گذشته تلاش کردیم این عدالت و تعادل بین دستگاه‌های اجرایی رعایت و ایجاد شود و تا حد زیادی هم در این امر موفق بودیم.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر ضرورت رعایت الزامات و دستورالعمل‌های ابلاغی قانون بودجه تاکید و تصریح کرد: تامین حقوق و مزایای مستمر و عیدی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در اولویت بودجه 1402 استان قرار دارد.

وی رعایت سقف تعداد پرسنل سال 1401 دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ابزارهای تشویقی برای دستگاه‌های فعال در جذب اعتبارات ملی و تحقق درآمد را از جمله سیاست‌ها و رویکردهای توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان در سال 1402 عنوان کرد.

نصر، همچنین به بند ج تبصره 9 قانون بودجه سال 1402، مبنی بر اختصاص یک درصد اعتبار پژوهشی از سرجمع اعتبارات استان و اختصاص اعتبار برای پرداخت کمک‌های بلاعوض حداکثر تا نیم درصد اعتبارات هزینه‌ای بر اساس مفاد ابلاغ اعتبارات هزینه‌ای استان اشاره کرد.

انتهای پیام/60026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1365620

مهمترین اخبار ایران و جهان: